Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1104 ggr
natha-mjau
0

Kanin&marsvin tillsammans

Min syster har två marsvin och nu måste hon ta bort det ena pga cancer. Hon vill att jag ska ta hand om det som är kvar, jag har kanin nu, skulle de gå att sätta ihop dem? Båda honor. Eller är det bättre att köpa ett till marsvin eller två till och sätta ihop? Eller ha en kanin och två marsvin tsm? Har hört att kanin o marsvin inte pratar samma språk, så de kan bli svårt? Hur tycker ni jag ska göra? Min syster göra? Är det nån ide att jag tar emot ett marsvin o har det med min kanin?

Malinolsn
0

En kanin kan ha ihjäl ett marsvin om det vill sig illa, så kanin och marsvin tillsammans är ej att rekommendera, tyvärr..

_Charlie
0

Enligt lag måste marsvin bo ihop med minst en artfrände. Alltså gäller inte detta kanin. Ett marsvin och en kanin kan inte förstå varandra, och som ovanstående sagt kan en kanin i allra värsta fall ha ihjäl marsvinet med sina stora och starka bakben.

natha-mjau
0

Jasså? Har hört många som haft de tsm. De visste jag faktiskt inte

Wand
0

Av någon konstig anledning så är kanin och marsvin de enda djurslag man får blanda ihop, MEN jag skulle absolut inte rekommendera det. Som #1 säger så kan kaninerna ha ihjäl marsvinen, och ibland tvärtom. Dessutom är det två helt olika djurslag, och dessa har inget att få ut av varandra då de inte kan kommunicera på något vis. 

Jag kallar det djurplågeri.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

natha-mjau
0

Okej! Då utesluter jag det. Hur funkar det att sätta ihop marsvin med varandra, om hon köper ett till/ ev jag gör det och tar hand om dem? Har aldrig satt ihop två djur förr, så har ingen aning

_Charlie
0

Det är i de allra flesta fallen aldrig några problem att sammanföra 2 marsvin. Vill du ha ett "säkert" kort kan du köpa en unge, dvs omkring 5 veckor gammal, så bör det inte vara några problem alls.

natha-mjau
0

Okej:) Ska prata lite med min syster hur vi ska göra. Fåe börja leta uppfödare:)

natha-mjau
0

Ska man bara sätta dem i buren eller ska alla vara på en "naturell" plats däe ingen varit förr?

Fridaaaa
0

Köper du en unge till marsvinet så kommer det gå bra:)

Sätt på neutral mark först. Och sedan städa den gamla buren.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Köper du en unge till marsvinet så kommer det gå bra:) För marsvin måste bo med en artfrände :)

Sätt på neutral mark först. Och sedan städa den gamla buren.

Mina marsvin har träffat mina kaniner många gånger fast bor inte i samma bur :)

natha-mjau
0

Okej:) vet inte hur det blir än, men att köpa 2 till verkar bäst? Min systers marsvin är 2 år nu tror jag så när hon dör har ju de andra två varandra, eller vad tror du?:)

Fridaaaa
0

#11 Vad är det för kön på marsvinet?
Är det hane kan det vara svårt att ha 3 st ihop om man inte har stor yta.
Så är det en hane hade jag satsat på bara 1 , eller kastrerat han ni har och skaffa 2 honor :)

natha-mjau
0

Det är en hona.kan de funka med 3 då? Tänkte mest bara för framtiden:). Annars föredrar jag två

Fridaaaa
0

#13 Okej ja då fungerar det bra :) honor brukar nästan aldrig vara problem :D

natha-mjau
1

Toppen! Då löser sig allt säkert bra:)

Fridaaaa
0

#15 Ja tror jag med :)