Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 10238 ggr
_Charlie
0

Ringorm/svamp skinny?

Är det någon här som har bilder på svamp och Ringorm på skinny?

Utbrytarkungen Spader har dragit på sig 4 utslag/sår och jag hoppas innerligt att det enbart rör sig om skador från sina äventyr och inte svamp eller i värsta fall Ringorm.

_Charlie
0

Med tanke på att han inte kliar sig (alls?) borde han inte ha svamp va? Usch, hatar att bli så nojig.

Lixim
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ringorms märke i väldigt tidigt stadie på en skinny.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

_Charlie
0

Tack lixim! Hmm… nja, jag tror inte det han har är samma, men Ringorm kan säkert se olika ut.

Hans ser ut som skrapsår som fått en liten skorpa på, de är inte heller speciellt jätterunda utan mer ovala.

De är helt torra och fnasiga, som en färdig sårskorpa och det ser till och med ut som att jag kan dra bort vissa av som, precis som våra skorpor.

Picasso
0

Hur ser Spaders blessyrer ut i jämförelse ?

_Charlie
0

Blessyrer, vilka ord du svänger dig med! ;) Jag skrev det precis innan dig. ;)

Picasso
0

Cool

Tja med tanke på vilken äventyrare han är så måste han ju få blessyrer Flört Jag såg det nu, det är nog vanliga sårskorpor han har…han har ju ingen päls som skyddar huden när han skrapar emot något Flört

_Charlie
0

Nej jag hoppas att det "bara" är så pass. Med tanke på hur han klämt sig ut genom allt möjligt de senaste dagarna är det ju inte konstigt om hans hud skrapat emot lite överallt. Får bara hoppas det inte dyker upp fler nu, då vet jag ju.

Hans bur ser numera ut som värsta fängelset för Houdini i jämförelse med de andras burar. ;)

Picasso
0

Jag tror du kan vara lugn på den fronten, det är nog som han skrapat emot, kan han inte ta sig ut lär det nog inte bli fler Flört

Tja det verkar ju behövas till den lille rymmaren♥