Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 1547 ggr
marsvin-90
2

Vilka färger o raser? =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samlade ihop ett av mina gäng med creamar o buffar, e inte så många här på mif som känner till alla av mina marsvin, så ni som kan dem får gärna låta bli o gissa haha ;)

Alltså vilka färger o vilka raser är dessa marsvin? (alla e renrasiga)

Fridaaaa
0

cream, buff,cream, ljus buff?,cream,cream,golden (eller väldigt mörk buff)? :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Jag är värst på färger men jag är med på skoj. ;)

Creme, buff, creme, buff, buff, creme, buff?

Lyan
0

Cream, buff, cream, buff elller cream, buff eller cream, cream, golden.

Angående raser så blandat lakeland och self och en skinny.

Fridaaaa
0

Oj glömde skriva ras.
Ett skinny, sedan lakeland och self :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sanni
0

Du har ju bara för fina färger på dina marsvin Kyss

Cream, buff, cream, buff, buff, cream, golden (eller en JÄTTE mörk buff om "Samlade ihop creamar och buffar" verkligen stämmer Flört)

Måste säga att jag inte är alls säker på svaren. En mörk cream och en ljus buff kan ju se helt likadanna ut.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

marsvin-90
0

Ja menade mest om ni ser skilldnaden på lakelanden o selfarna så ni får gärna gissa vilka som är vilka där med =D Kan avslöja att ja tog med en golden för lite förvirring ;)

Lyan
1

#6 Sådana fulingar brukar jag också göra :-P Glömmer aldrig när jag gjorde en tråd om det gick att se skillnad på teddy och rex eftersom det ibland dyker upp folk som är lite kaxiga och anser sig se skillnad genom bilder. Ingen upptäckte lakelanden XD

Det är svårt att se skillnad när bilden är tagen så långt ifrån men tvåan måste vara lakeland (tror jag vet vilket marsvin det kan vara nämligen), ettan tror jag lake, likaså sexan. Trean, fyran och sjuan self och sedan femman skinny

marsvin-90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild framifrån på svinen, dock tror ja inte de e så mkt till hjälp ;) 

#7 Näsan helt rätt ;)

På detta kortet är 2:an från vänster o den längst till höger släkt. Den till höger är 2:ans systerdotter. Resterande e helt obesläkade med varandra =D

Lyan
0

Aha, en rödögding! Då säger jag saffron på den i mitten. Raserna gissar jag nu på lakeland på goldentjejen (antar jag eftersom det ser ut som en gravidmage :-P), de två till höger defivinitivt lakelands, sedan de andra 3 self, men säker är jag bara på skinnyn och de två till höger

Sanni
0

Jag kan inte se någon skillnad på de håriga, skinnyn är den enda jag ser skillnad på ^^ Den mittersta ser ut att ha röda ögon, så h*n måste vara en saffron då och inte buff?

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)