Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1855 ggr
Lyan
0

Cream, buff eller golden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från vänster:

Marsvin 1: U: Black/golden/white, E: White/zobelagouti

Marsvin 2: U: Cinnamonagouti/white, E: Goldenaguti/golden

Marsvin 3: U: Golden/White, E: Saffron/Beige

Marsvin 3: U: Zobel/white, E: Golden/white

Fridaaaa
0

Marsvin 1:Golden
Marsvin 2: Cream
Marsvin 3: Golden
Marsvin 4: Golden

Bara rena gissningar:) Kass på sånt här :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elsasputte
0

1-4, Golden, buff, golden, golden tror jag på.

marsvin-90
0

1: Kan omöjligt vara buff, så är säkert Golden
2: Kan oxå omöjligt va buff, så den är säkert Cream
3: Kan i princip va vilket som av de men ja chansar på Golden
4: Kan oxå omöjligt vara buff, så den e Golden

_Charlie
0

Buff, creme, buff, golden?

Sanni
0

Golden, cream, golden, golden. Jag skulle ha gissat att alla är golden, men du hade visst den andra marsvinen med i din quiz? ;) En liknande i alla fall.

Intressant det här med färger. Varför är hon creamagouti och inte orangeagouti? Jag slapp med mina tankar så långt att hon kan vara någondera av dom pga sina föräldrar. Är det med testparning som du kommit fram med det? Jag såg att hon har avkommor som har cream i sig, men skulle de kunna vara buff istället? Har inte heller sätt bilder på ungarna så det gör det en aning svårare och kan säga att jag studerade lite närmare bara på hennes första kull. Skulle vara roligt att få reda på din tankesätt, för att lära mig mera :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Lyan
0

#5 Japp, Rufsi var med på det andra quizet, hennes färg är bra att luras med ;-)

Och tack för att du tog upp ungarna för då såg jag att det är fel där! Hon kan inte ha gett himmi, det är helt omöjligt om allt stämt, enda möjligheten för det är om hennes mamma var fel färgbestämd och inte var cinnamonagouti utan brunzobelagouti! Att ungarna står som cream är för att de var mycket ljusare än Rufsi men det var möjligt att få buff i den kombinationen