varför skriver alla grisar?
jaa varför skriver alla åå mina små grisar och titta på dom små grisarna och sånt det är väl marsvin vi pratar om inte grisar!
fattar lixom inte varför ni skriver grisar???

Kan du det engelska ordet för marsvin?
för att dom ser ut som små grisar och namnet passar så bra enligt vissa :)
OCH..det är gulligt :3
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
Det är väl lite gulligt :) jag har själv inga marsvin men jag förstår folk som säger det ^^ det heter ju guinea pig, pig = gris och därutav namnet grisar :) Det ska vad jag har hört betyda "gris från havet" eller något liknande x)
//Forgetful
okej för jag fattade licksom inte direkt!
*stavade säkert lite fel*
"Liten havsgris" betydde det visst x) ja och + marsvin :P
//Forgetful
okej fattar nu undrade bara!!
Svin är väl också grisar? "Hej mattes lilla svin" låter inte speciellt smickrande.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Grisar är av svinsläktet x) Grisen är ett tamsvin som vi avlat fram och förr kallades de vilda svinens ungar för just grisar och därutav namnet på våra tama svin (grisar) x) lite out of topic men kul att veta ^^
//Forgetful
haha
#7 - Haha det brukar jag kalla mina ;) "Heeeej svinen" ^^
Hanna
#10 samma här xd "har du grönsaker till svinen?" kommer från mig när vi gör middag :P
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Svin = gris :P
Väldigt logiskt ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Exakt så är min hälsningsfras till dem på morgonen.
Kärt barn har många namn har jag hört. Mina kallas både för svinen, nissarna och grisarna :-) Konstigt nog nästan aldrig för marsvin, bara när jag presenterar dem för någon utomstående eller de som inte fattar när jag säger grisarna :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
det jag använder mest är gullepluttar eller schvinen 
och jag säger alltid godnatt till dom och då säger jag "godnatt mina små gussenussiga svin" xD
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
#13 Haha! Stämmer nog bra det!
Mina kallas både för svin, gullegrisar, kutterlimpor och paddor! Inte undra på att dom inte lyssnar till sina egentliga namn!
Mvh Linnea.
Mvh Linnea