Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 878 ggr
lillamarsvinet
0

min lilla tjockis♥:)

jag tror att en av mina marsvin Lisa är lite överviktigt.

jag har ingen köksvåg ect bara massa vanliga där typ minimum vikten är 2 kg. Finns det nåt sätt som gör att hon blir lite smalare?:)

♥kram Linnea♥

_Charlie
0

Du kan väga dig själv med och utan marsvinet i famnen, så gör jag just nu då jag inte har någon köksvåg. En vanlig våg går ju på 100 gram så man får ju inte ut en exakt vikt, men lite hum om hur det ligger till får man ju. :)

lillamarsvinet
0

aa smart;) det ska jag prova:)

♥kram Linnea♥

imoon
0

Åh hjälp, läste snabbt (och utan läsglasögon) och trodde att du skrev att marsvinet vägde 2kg! Haha, glad att så inte är fallet…

Överviktiga marsvin kan man få ner i vikt genom att dels öka motionen (ex. antal "golvtimmar" eller motivera att de rör sig genom att sprida gurkbitar över platsen var de går lösa, gurka går de ju ej upp av) samt minska pelletsmängden (eller havre/korn/gröt vad du ger för något). Främsta födan ska ju ändå vara hö. Glad Om de brukar få godis, typ banan, så kan det vara bra att antingen minska eller helt avstå tills vikten är bra igen. Vissa marsvin är ju som människor, att de har svårt att hålla vikten. Då får man helt enkelt hålla igen på saker.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Fridaaaa
0

#3 Haha jag gjorde med precis som du, läste snabbt och trodde med marsvinet vägde 2 kg haha men läste om det, och då stämde det mer ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.