Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 915 ggr
wiskas84
6

en lycklig Isteldor :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Isteldor har nu varit hos mig i ett par mån och han har suttit själv eftersom förra ägaren sa han var hanaggresiv.

han verkar inte ha brytt sig så mycket av sitta själv men nu för ett tag sen hade han tappat lite i vikt o verkade lite depprimerad.

så jag bestämmde mig för att släppa han med asterix på lite golvbus i hop för att se hur isteldor skulle reagera.

de båda hacka tänder o isteldor jagar runt på asterix, de fick träffas ett par ggr.

de rök aldrig i hop men det var ändå detta jagande från isteldor.

men jag gav inte upp hoppet ändå eftersom de inte rök i hop så jag bestämmde mig för att köpa en lite mindre hane för att se om det skulle funka.

men det vart 2 hanar i stället för 1 Skrattande tingade en lakeland himalaya hane till han men då denna himmisen satt med en annan och hon ville hellst sälja dessa 2 tillsammans så tog jag båda. den andra är en black/golden lakeland hane.

så i onsdags kom dessa små söta sakerna hem. så släppte alla 3 på golvet och isteldor började vicka på rumpan och kuttra åt dem och även pussade på dem Skrattande

jag går o dona lite men hör dem i fall det skulle vara nått så kommer jag in 5 min senare då sitter alla 3 tillsammans i ett bo på golvet Skrattande

efter 1-2 tim släppte jag ihop dem i buren o i dag sitter alla 3 tillsammans. inget tjafs eller nått så. och isteldor ser mer gladare ut nu sen han fick kompisar Skrattande

isteldor i mitten Skrattande

Mixxie
0

Vad kul! :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Charlotta-B
0

super toppen jue!

Charlotta-B

[Pauline T]
0

Vad bra! :)

Abico
3

Fina pojken :') Som jag sa i somras eller vad det var så har jag svårt att tro att han skulle vara aggressiv mot hanar - inga av hans bröder eller hans pappa var svåra med andra hanar. Så det handlar förmodligen mest om att man ska göra det på rätt sätt och ge dom tillräckligt med tid. Pussa på honom från mig!

Hanna 

wiskas84
0

#4 det ska jag göra :)

är jätte glad att han accepterade dom så bra som han gjort :)

gillar inte att dom ska behöva sitta själva om det abolut inte funkar.

så jag e glad att jag tog det steget för o testa :)

Abico
0

#5 - Jag är så glad att han fått komma till dig, tack :)

Hanna 

marsvin-90
0

Underbara Guldpet isteldor! Dottern Darcy o blivande barnbarn och barnbarnet Solstråle hälsar! =)

Cola&Bacardi
0

Skojjigt! :)

Mvh Linnea 

jasna72
0

Vad roligt!Glad

NinaS
0

Hej brorsan! /Gaeldor

wiskas84
0