Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 685 ggr
indra-bus
0

Hur lyckas ni?????

Få så bra bilder på era bebis marsvin?

Har ju sett bilder upp till fem stycken som tittar åt rätt hål samtidigt.

Har ni några bra tips, till mig?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

SjögårdensKanin
0

Du kan ställa dom på en bänk och se till så att mamman sitter framför ungarna så gör jag:)

Mvh Jennifer-Tasstorps dvärghamstrar o Sjögårdens kaniner!

Abico
1

Tålamod, tålamod, tålamod ;) Jag tar minst 100 bilder varje gång jag fotar bebisar - av dom är högst ett tiotal presentabla, haha.

Hanna 

indra-bus
0

Ok, Tackar. Fast tålamod är ju inte min starkaste sida ;)

Så vill jag ju inte hålla på för länge ja e nog lite över orolg som försa gångs bebis matte. Kanske springer hela tiden o kollar in så allt e bra osv. Fast mamman tar hand om bebis matar o han (tror jag) är en piggeln. Som spriger runt o busar.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Binajis
0

Jag brukar göra något ljud, t ex smacka eller vissla till, så de stannar upp och lyssnar. Funkar dock bara några gånger, sedan är det full rulle igen! Tungan ute

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Binajis
0

Ett annat tips som kan funka är att hålla kvar ungen med handen (t ex "spärra av" det håll de vill springa åt, eller kupa handen över ungen) och sedan flytta den lagom utanför bild sekunden innan man knäpper :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Fridaaaa
0

Tålamod. Det måste man ha om man har marsvinsbebbar ;)
Sedan får man ta många bilder, innan bilderna blir bra i regel.

Jag brukar hålla i dem lite och släppa precis innan jag tar kortet:) Brukar fungera.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.