Smörja in tassar med?
Vad smörjer ni in små torra marsvinstassar med? och hur ofta ungefär?
Med sunt förnuft kommer man långt!
Rapsolja eller olivolja. Smörjer när det behövs, blir väl bli någon gång varannan månad. Min "gamla" hane blir dock torr fortare, så han smörjs ungefär var tredje-fjärde vecka :)
Brukar smörja med barnolja, jätteenkelnt att bara droppa några droppar på tassen. Köpte "tassalva" förut men tyckte den var så hård, lättare att ta olja :)
Har turen att slippa det.
Men, smörjer hundens tassasr med försvarets hudsalva ibland när dem blir torra.)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tar lite barnolja på de små tassarna ibland

Apoteket har en salva som heter Tass-salva. Superbra. Kan användas till alla djur och är jättedryg.

Jag smörjer in med Helosan, har använt det till alla våra djur och det fungerar superbra, jag smörjer tassarna när det behövs 
Smörjer aldrig, de har supermjuka tassingar! 
Men våra förra marsvin (för sådär 100 år sedan) behövde vi smörja nästan allihopa på, runt 30 stycken. Kommer inte ihåg vad den hette, men det var en vit tub med ljusblå/turkos kork. Det var en "genomskinlig" salva som funkade super!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag använder Helosan, men behöver inte smörja så ofta. Kanske en gång i månaden :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Jag använder oftast aloe vera gelly, ibland blir det helosan. Smörjer vid behov.
Jag använder vaselin eller olivolja när det behövs:)
Använder olivolja. :)
Olivolja eller helosan använder jag :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥