Sotad DE White's ögon?
Min lilla Sotade DE white, eller otecknade magpie, Plura har förbryllat mig över hans ögon den senaste tiden. Jag vet inte riktigt… Inte själva ögonen men runt ögonen. Brukar de bli mörkare där med tiden?
Han ser nämligen mycket mörkare ut runt ögonen nu än han gjorde förut, och jag vet inte om det beror på att han blivit mörkare, eller att hans päls glesat ut så att huden lyser igenom mer. Det ser nästan ut som att han är flåtig i pälsen runt ögonen, så att de klumpat ihop sig lite och visar mer av färgen under. Men flåtig är han inte. ;)
Oroar mig säkert i onödan men skulle vara skönt om någon som har erfarenhet av dessa sotingar kunde berätta om det är vanligt?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Sotningen blir oftast mörkare med tiden :) Mest tydlig är den på öronkanter, runt ögon, tassar och tuttar.
Hanna
Gäller det bara själva linjen runt ögonen eller hela alltet runt ögonen? Han är mörk typ som en femtioöring nu runt ögonen, under pälsen, pälsen är ju fortfarande vit. Men det ska alltså vara så? ;) Han är så liten men ser så gammal ut nu runt ögonen tycker jag. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.