Vattenflaskan har gått sönder
Jag behöver hjälp nu! Vattenflaskan till marsvinen har gått sönder då den läker ut vatten och det tar bara några minuter innan allt vatten i flaskan är slut. Problemet är att alla affärer har stängt nu denna tid så jag kan inte fixa en ny idag men marsvinen måste ha vatten.
Hur ska jag göra? De är vana vid vattenflaska så jag tror inte en skål med vatten skulle hjälpa. Blir jätteorolig för de verkar törstiga..
Ställ in en skål och ge vattenrika grönsaker. Det klarar dom sig på till imorgon.
Med sunt förnuft kommer man långt!
Testa att sätt in en liten skål och ge gurka och annat med vätska i, tills imorgon (antar att du kan få tag på flaska då?)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 tack för svaret! Men kom o tänka på att arken osv har väl inte öppet på söndagar?? 
#2 Tack för svaret! men som jag skrev, de har väl inte öppet på söndagar kom jag och tänka på?

Här kan du se vilka öppettider Arken Zoo har, flera av de djuraffärer som finns här har öppet varje dag.
Maxi, Coop och så brukar sälja vattenflaskor (åtminstone de som jag har varit i), det brukar väl ha öppet till 22 varje dag (åtminste här). Är kanske inte de allra bästa- men det är ju i alla fall bättre än ingen alls.
Sen kan du ju skaffa en ny och så har du den andra som reserv om det skulle hända igen :-)
Säger som övriga, sätt in en vattenskål så länge och ge gurka och andra grönsaker med vätska i så klarar de sig tills imorgon.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#4 Finns vattenflaskor i vanlig matbutik :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lyckades fixa en lösning med vattenflaskan som gör att de kan fortsätta dricka ur den tills vidare. Sedan har de fått gurka mm så imorgon åker jag in och köper en ny flaska, tack för hjälpen! Var riktigt orolig ett tag hehe..
ett litet tips! det är alltid bra att ha extra saker som tex flaska,extrabur mm ifall de skulle gå sönder eller så

Klart att dom dricker ur en skål om det inte finns nån vattenflaska.
#9 kanske inte är så lätt att veta för alla , TS kanske är nybörjare?
Jo jag har haft marsvin i 8 år sammanlagt så jag är inte nybörjare
Dock har jag aldrig stött på detta problem tidigare så fick lite panik bara hehe..
aha… ja men sånt händer, då är det bra att man kan fråga ;)