Råd ang. bokhyllebur
Hej!
Nu har jag fått en Billybokhylla av en kompis (200X60X28) som jag ska använda. Tänker kapa den till 160 längd. Ett acceptabelt mått till två pojkar vad jag har förstått. Det blir lite smalare än hur de bor just nu, men….jag vill sätta hjul under så den blir lätt att flytta. Och så ska jag ta den kapade delen och bygga en ovanvåning.
Vad är för/nackdelar med att fixa en "köksavdelning" med strö + hö och mat mot att använda en kattlåda. Ok kattlådan är lättare att tömma. Men finns det andra för/nackdelar?
Botten annars blir handdukar+ fleece. Jag ska återgå till Toalätt eftersom det är lättare att skaka av det från fleecen.
MVH Jane
Själv tycker jag inte det är så stor skillnad på dom, men jag skulle kanske själv föredra en egen köksavdelning. Jag antar att den skulle ha högre kanter än kattlådan, så strö och hö skulle bättre hållas på sin egen sida. Samtidigt kan det bli se snyggare ut om du är bra på att bygga ;)
Det kommer säkert att bli bra för marsvinen. Hoppas vi får se bilder bara buren blir färdig :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Varför inte behålla fulla längden? Hade jag gjort, ju större desstu bättre :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför försvann halva texten :(
Skrev att det kommer bli kanon hur du än gör!
Vill gärna se bilder sen :D
Avis på alla som kan ha bokhyllebur :)
Jag skall ha buren under trappan (en öppen trappa) så därför kapar jag den. Det blir precis lagom där. Och så kan grisarna "vara med" både från köket och vardagsrummet. Och alla som passerar pratar lite med dem. Därför vill jag också ha hjul så det underlättar vid städning.Annars hade jag behållt längden
. Ska försöka fixa bilder sedan. Har själv blivit inspirerad av andras bilder. Men det kan ta ett par helger kanske.
Jane
#4 aha okej :)
Nästan klart
!!
Hyllan är kapad, förstärkt i botten, samt 4 hjul under. Insidan är klädd med rel. kraftig vaxduk. (Köpte ny vaxduk för 10:- /m på Rusta. "Julmotiv" därför så billig. Men den var mörkblå med små stjärnor på så helt ok.) Sen köpte jag en stor kattlåda med ganska hög kant, samt en matplats med 2 skålar.
I morgon skall jag bygga på en ovanvåning /myskammare med en ramp upp. Mannen kunde inte låta bli att komma ut och "hjälpa till". Ok det fick han. Och han tyckte att marsvinen får det mysigare och finare än han. 
Jag kan säga att det här var ett riktigt roligt och relativt enkelt projekt. Ska bara lösa någon vattenflasklösning också. Bild kommer….men jag har snott de flesta idéer härifrån. Så jag är tacksam för alla duktiga marsvinsägare här på forumet.
MVH
Jane
#6 vad kul!
Mvh Linnea