Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1402 ggr
Charlotta-B
0

Dräcktig hona i brunst?

Har nån här varit med om att sin dräcktiga hona har brunstat?

Är det möjligt att dom kan detta?

Charlotta-B

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror inte dem kan det, eftersom dem gör det när dem ska paras :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Charlotta-B
0

Hmm mycke mystiskt..

Har nämligen en hona som ev är drcktig, har kännt rörelser. Och tror inte det är tarmen för då mår hon nog inte så bra.. haha mycket rörelse med andra ord.
Men hon är i  brunst

FÖrvirrad

Charlotta-B

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker att det borde vara ologiskt men man vet ju aldrig ^^,
Jag har inte kunnat se på mina om dem har brunstat eller inte (dem honor jag har haft) Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nimroda
0

vi människor kan ju ha mens när vi e gravida , så kanske kan djur brunsta under dräktighet oxå

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

HannaVastervik
0

Mens kan vi väl inte ha, men blödningar. Mens är ju när det som livmodern byggt upp inför en graviditet som stöts ut och det vill man ju inte om man är gravid =)

nimroda
0

joi klart vi kvinnor kan ha mens under gradiviteten känner flertal som haft det , känner tom folk som haft de upp till 7 månaden i gradiviteten . och jo de va mens

HannaVastervik
0

Okej, till mig sa barnmorskan att det var blödningar och inte mens, men okej ^^

FeliciaS
0

Nej, normalt sett brunstar marsvin inte om de är dräktiga eftersom brunst är ett tecken på att de kan bli med ungar. När det kommer till människor är det olika, marsvin brunstar ju när de kan bli parade.

Hon kan ju ha kastat kullen. Vet du vilket dygn hon skulle vara på om hon är dräktig?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FruJohansson
0

På människor heter det "mensliknande blödning" och är inte mens.

nimroda
0

läkaren sa till henne att de va mens

FruJohansson
0

Antingen sa han fel, eller så uppfattade hon fel. Nåja, lite OT ;-P

nimroda
0

haha ja lite ot blev de =) men nä han sa inte fel oh hon uppfattade det inte fel. hon hade mens , helt vanlig mens =)

Lixim
0

Antar att mystiska saker kan ske, oavsett art Flört

Kastraten i hennes bur flörtade intensivt med henne. Också därför jag vart fundersam och kollade efter, hon brunstade absolut.

Samtidigt som vi kännt rörelser. Konstigt är det, men tiden får utvisa om hon får bebisar eller ej. Får hon det så är det ju väldigt intressant.

Varför skulle kroppen förbereda sig för befruktning om man redan har bebis/bebisar i magen?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Charlotta-B
0

#8 hon är på dag 62

Men som Lixim skriver har vi kännt rörelser, hmm ja vet inte mysko ? ja :P

Charlotta-B

Binajis
0

#14 Är hon på dag 62 borde ni kunna utskilja hela ungarna/ungen om det vore något i magen kan jag tycka, inte bara diffusa rörelser utan riktiga spratteltävlingar där inne :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Charlotta-B
0

#15 ja asså det rör sej mycket, Och hon har gått upp en hel del, 70g på 7 dagar. hon har en kulmage, men tänkte att det kan vara så att hon bara har en liten. och då kanske man inte känner den lika väl.?

Charlotta-B

Royalz
0

Hur vet ni att hon brunstar? Ställer hon upp sig eller kurrar hon bara?

Charlotta-B
0

Min sambo är väldigt duktig på att se om en hona är i brunst. så hon kollade :)

samt att kastraten som bor med dom är väldigt glad i henne just nu.

Hon är i brunst men hon ställer sej inte för han.

Charlotta-B

Binajis
0

Fast då tror jag snarare att det är något i samband med dräktigheten, snarare än brunst. Dräktiga honor verkar dessutom lukta väldigt intressant, märker att vissa av burkompisarna är i honans bak oftare och kastraterna brukar vara lite på just på slutet. Alternativt att hon inte är dräktig och brunstar på riktigt, men då borde hon ju också ställa upp sig för hanen :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Charlotta-B
0

så sant :)

Vi får se om det kommer nån bebbe inom 10-12 dagar.

Charlotta-B

Lixim
0

Man ser på slemhinnan om dom brunstar.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Isnona
0

Blev det några bebbar? Undrar då jag själv har en hona som har brunstat nyligen, dock känner jag fortfarande väldigt tydliga fosterrörelser.

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Lixim
2

#22 japp det blev bebisar ändå.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Isnona
0

#23: Okej =) Då fortsätter vi hoppas på bebisar här med ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus