Ny kompis till vuxen hane
Idag dog vårt ena hanmarsvin, han var inte ens två år gammal =( Marsvinen är mina barns och vi måste självklart köpa ett nytt till min son när han sörjt klart =(
Vad ska man köpa för kompis till ett snart tvåårigt hanmarsvin?
Unge hade jag rekommenderat, brukar vara lättast.
Beklagar sorgen :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hane eller hona?
Definitivt hane! Köper du en hona får du en hel drös marsvin.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Är det hane du har som är okastrerad måste du ha hane :) annars blir det ungar hela tiden. är hanen kastrerad spelar det ingen roll :)
Han är okastrerad men om det är bäst med en hona kastrerar jag ju självklart han först. Frågan är vad är säkrast att det funkar, hane eller hona? Bebis eller vuxen?
Bebis plus vuxen hane har jag satt ihop många gånger, fungerat var gång :)
Det är nog bäst som #6 säger med en unge till den vuxna hanen för det brukar funka väldigt bra :)
Tack! Han vill helst ha en hane men ville vara säker på att det skulle gå bra! Vi har en 1,20 bur. Hur många hanar kan man ha där? En är då vuxen, men om man ska sätta dit bebisar?
#8 Max 2 :) Eller ja lagligt sett får man ha 3-4 st där i, men max 2 hanar i sådan bur:) Hanar går sällan mer än 2, och vill man ha många hanar ihop måste man ha mycket större burar än det :)