Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 1413 ggr
Nina8
0

Ensam hane!

Vår 2 årga hane blev änkeman i helgen och är nu jätteledsen! Vi behöver en kompis snabbt men hittar ingen i Borlänge eller Falun. Är det någon som känner till någon upppfödare här eller finns det någon som har en lugn äldre herre att låna och försöka med. Eller kastrerad hona.

Tacksam för hjälp!

/ Nina

Rajas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är du inte intresserad av en ung hane? Jag bor i gävle och har denna herre kvar! leveransklar och lugn.

Mvh Millan

Nina8
0

Frågade just på din tråd! Hur gammal är han och hur är han i temperamentet?

Nina8
0

Han är jättefin, ser precis ut som våran… Har bara lite svårt att ta mig till Gävle just nu!

Rajas
0

Han är född den 8/12, är väldigt frammåt och nyfiken i buren, lite försiktigare i famnen han är först fram till luckan av syskoen när det är dags för mat :-) Underbar helt enkelt :-)

Mvh Millan

Nina8
0

Låter bra! Vi har svårt att ta oss till Gävle bara..

Rajas
0

Hur långt kan ni ta er?

Mvh Millan

[raowr]
0

Jag har hört att det finns ett omplaceringshem någonstans i Dalarna…
Hör av er till dem och se om ni kan hitta marsvinet en liten vän :)
Där borde det ju finnas några grisar.
Varglyans omplaceringshem har jag för mig att det heter!

Creation
0

På svenska marsvinsföreningens hemsida kan man hitta två registrerade uppfödare som befinner sig i Dalarnas län. De kanske har någon äldre hane/unge till salu? Du kan ju testa att kontakta dem och fråga. :)

LÄNK

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Nina8
0

Tack för tipsen! Finns det chans att två vuxna hanar kan trivas tillsammans. Vi har tidigare köpt en liten i liknanade situation men det blir lätt ett ekorrhjul då marsvinen alltid kommer i otakt. Ska kontakta omplaceringshemmet, vore bra om man fick låna och pröva.

[raowr]
0

Man brukar kunna ha dem i varsin bur bredvid varandra de första veckorna så att de får känna av varandras närvaro först….
Sen brukar det oftast gå att låta dem flytta samman :)
Du kan alltid gå in på Marsvinshjälpens hemsida och ringa någon där om du har en massa frågor eller liknande. De är extremt marsvinskunniga hjälper alla som behöver hjälp vare sig man tagit hand om ett marsvin därifrån eller inte.

westblom
0

jag har marsvins ungar till salu  6 st  2 tjejer och 4 killar från samma kull dom är helsvarta född 27/11-11 dom finns i Sandviken