Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1502 ggr
JohannaEkroth
0

I bolådorna/myshörnorna

Vad har ni där bolådorna står samt i bolådorna.

Jag har tidningspapper på botten, sedan, spån, därefter halm och överst lade jag fleece.

Märker att fleecen inte är det optimala då den gärna blir sur eftersom han kissar däri och borde inte ligga i det. Kanske jag borde köra med halmen direkt då den filtrerar kisset bättre…

Så jag funderar på vad ni stoppar för mysigt i era bolådor etc. Flört

Skulle även vilja ha förslag på ett bra underlag till en myshörna ute i buren också.

Ni som kör med dessa små bäddar som finns att köpa, hur ofta tvättar ni dem? Har ni flera ni byter med eller hur gör ni? Berätta.

Vill göra det så bra som möjligt till min lille herre!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zozzzo
0

I min myshötna har jag en sorts plastbricka så att blir lätt att göra rent plus att det inte fastnar massa spån och sånt i flrccen. Fleccen har jag först två tjocka lager med och sedan massa små bitar som dom kan böka runt i :)

Jag har också en sån liten bädd som mina marsvin verkligen älskar :D

Det fastnar massa spån och sånt så jag brukar borsta ur den och jag tvättar den ganska ofta ungefär varannan vecka eftersom dom ligger i den ganska ofta :)

Lycka till med din lilla herre ;)

Buffen
0

Jag använder fleecedynor där de ligger, har ett ordentligt antal då de måste bytas ut ofta. Jag har provat att lägga ut dynorna där det inte finns några hus (och tagit bort dynorna under husen) bara för att se om det är dynorna eller skyddet av hustaken de föredrar och minsann så väljer de att sova på dynorna. :)

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

JohannaEkroth
0

Han älskar Fleecen, det har jag också märkt.

Buffen, dynor säger du, är det skumgummi i eller hurdana dynor då?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Buffen
0

# 3 Det är tjockare/kraftigare fleece som är sydd dubbel eller i flera lager. Just att de är så tjocka gör att de inte blir blöta lika fort som tunnare fleece. Man hinner alltså byta i godan ro.

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Misarn
0

Våra grisarn har faktiskt som små madrasser med ett överdrag enkelt att tvätta och hålla rent. Grisarna tycker verkligen om dem och och jag brukar lägga över en fleece runt så det blir extra mjukt annars så brukar vi sy mysbäddar av fleece så att man kan variera lite inne i husen Glad

Finns lite exempel här: http://liljeroth.webb.se/

Fridaaaa
0

Som i resten av buren: Spån ^^,

Sedan i Blixten & Lotus bur har jag spån, halm och lagt en fleecefilt i ena huset :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillisen
0

Spån, sedan har jag en hundfilt som jag klippt bitar av och lagt i en hörntoalett för kaniner som jag märkte att de hellre sov i än bajsade Flört

Sedan märkte jag att de använder även tegelstenarna jag lagt in för att slipa klorna på, de var väldigt långa med utväxt pulpa när vi köpte dom. Så dom har fått en liten filt över en av stenarna och där sover dom också.

Sanni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har bara spån. Om de vill ha något mjukt under sig får de hoppa på hustaken, där jag alltid då och då har fleece eller handdukar :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[Quickeman]
0

Här är det mestandels kutterspån, men även halm på en del ställen. Ibland får de några kuddar att ligga på, men det brukar dock inte vara så populärt.

Emmmie
0

Mina två grisar har en mysrulle, en luddig bädd, en dyna som går att värma i micron och en fleecebädd. Måste tvätta deras saker ofta, de kissar gärna i dem.