Behöver lite info och bilder...
Jag har tänkt starta en hemsida med lite info och bilder om Marsvin. =)
Jag skulle behöva information om ätbara grönsaker/frukter, godkända mått på burar och liknande grejer. Samt bilder på olika raser och färger, (gärna med slät bakgrund) och gärna artiklar om skötsel och sjukdommar på marsvin, givetvis får era namn och hemsidor/bloggar stå med vid texter och bilder.
Hade mer än gärna fixat allt själv, men har bara tre killar varav två är renrasiga.
Lär även behöva en till som hjälper mig med sidan, vill dock "lära känna" dig först.
Återkommer om jag önskar något annat =)
Skulle vara till stor hjälp!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
hittade en väldigt bra grej där du kan klla måtten-vet nämliigen inte de godkända… men jag länkar1
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Tack, ska kolla! :)
Någon som förresten vill hjälpa till att döpa sidan? Har noll fantasi just nu..
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#2 allt om marsvin? :P
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Mja… Tänkte ha det som "rubrik" men det blir lite jobbigt med www.alltommarsvin…. ;)
// Anka
Kan fixa bilder på black/golden dalmation skinny, cream skinny, buff/white crested, Black/cream skinny, black crested, Golden roan nonself, Black/golden lakeland, pe white skinny, black himalaya skinny m.m. bara att höra av dig om du vill ha bilder.
#4 sökte på marsvin.se men fans inget… ^^ är det typ blogg eller www.------.se? hoppas du fattar :P
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5 Åh tack så mycket! Det vill jag gärna ha!
Kan du lägga ut här i tråden eller ska jag mejla? Vad heter du förresten? =)
// Anka
just det ja! bilder. har bild på DE(dark eyed) golden self om du vill ha? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#6 Hade tänkt använda weebly/tk till att börja med, så får vi se om det blir .se så småningom =)
Tog, www.margrisar.weebly.com - lite sött och gulligt ;)
// Anka
Kan plocka ut några och antingen mejla till dig eller lägga dom här. Men det får jag göra imorn hehe.
#8 Är säkert av intresse ^^ vad heter du och har du hemsida/blogg? =)
// Anka
#10 Gör så! =) Du kan mejla på stengardenskaniner@gmail.com
Någon som vill göra header?
// Anka
Det jag behöver nu…
bilder på;
Self
Nonself
Crested
Satin
Teddy
Rex
Abbesinier
Skinny
Peruan
Coronet
Sheltie
Alpaca
Texel
Merino
Lunkraya
Cuy
Lakeland
… i alla färger som finns :-) Behöver dock bara en bild per färg.
Samt bilder på…
Burar i olika format (galler, bokhylleburar osv)
Foder (pellets/havre/grönsaker/frukter osv)
Hö
De olika könen i olika åldrar.
"Artiklar" om…:
Satinsjukan
Andra sjukdomar
Burar & Inredning - varför, hur och liknande.
Skillnaderna på djuraffärsmarsvin och de som kommer från uppfödare.
Omplaceringsdjur - vad är fördelar/nackdelar
Vad funkar bäst, hane/hona osv.
Listor på…:
Ätbara grönsaker/frukter/grenar
Bra foder
Vill också ha länkar till uppfödare och omplaceringshem.
Kommer säkert på mer! =)
// Anka
Jag kan fixa bilder på hö, hösilage, havrekross, kornkross och hel havre om du vill?
hemsida där du kan kolla om du vill ha någon marsvin/bur bild, dock är de flesta grisarna blandraser.
(säg till om du tar någon bild från hemsidan)
#11 har ingen helsida/blogg, men kan pma bild eller lägga ut den i tråden ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Du får gärna kika på min blogg & hemsida (står i signaturen) :P och ta bilder därifrån om du hittar =D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
har en nonself hane med, men hans är väldigt feltecknad, troligen väldigt feltecknad tort´n white, men vill du ha bilden ändå? :P
omplaceingshem i hisingen där vi fått våra marsvin: www.eragons.se
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#12 skickat
self DE golden, kanske inte så jättebra bild men den bästa jag kunde hitta då hon aldrig sitter still så alla kort blir suddiga ^^

_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#27, #23 (o framåt) & #35 Era namn tack! :) Samt om/vart jag ska länka!
Tack så mycket för era bilder! :D
// Anka
Vill gärna ha fler bilder på grönsaker/frukter! Kan själv fixa morötter och vitkål, har bild på broccoli men allt annat är av intresse! 
// Anka
Någon som har bilder på gallerburar? =)
Kika gärna in och se om jag har skrivit fel eller liknande!
// Anka
#40 Kan fixa imorgon :D
#41 Tackar! :D
*hemsidan: www.margrisar.tk
// Anka
Någon som har bild på "toa-lätt"(papperspellets)? =)
// Anka
#44 Tackar! :-) Vad heter du och har du någon sida jag ska länka till?
Hur ser man förresten skillnad på Rex och Teddy?
// Anka
#45 Nej dom ser typ likadana ut kan va svårt att se vad som är vad =) Jag heter Jennie du kan länka till min skrattduve sida kommer även ha mina marsvin där oxå sen håller på att göra om lite där inne
http://minbecel.blogg.se/
http://mina-duvor.webs.com/
#38 heter frida och marsvinet heter mimmi ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#49 Bra namn ;)
#47-#48 Tackar :D
#49 Har du ett helt namn? ^^
// Anka
#51 hahaha ja ;) frida blomberg :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#52 Okej ^^
#50 Hade du en bild på gallerbur? :)
// Anka
#53 Kameran krånglar just nu, att lägga in bilder, ska se om jag kna fixa det till imorgon :)
#54 Gör så :)
Vill gärna ha fler bilder! Kolla på HEMSIDAN o se om jag behöver de bilder du har! (Dvs, jag ska bara ha en bild per färg o ras)
Har en del bilder på skinny, men har du andra färger så skicka in! =)
// Anka
åh vad roligt att bilderna kom med! 
#56 Den blir jättebra! Tack! Ska jag länka någonstans? Antar att du heter Elin Englund då? ;)
#58 Har du förresten ett efternamn? ^^
// Anka
#59 javisst har jag det, Andersson är mitt efternamn =)
http://minbecel.blogg.se/
http://mina-duvor.webs.com/
#60 Great!
// Anka
#59 Okej va bra! Japp Elin Englund heter jag :) Du behöver inte länka någon stans!
Har skrivit en artikell inne på klickerträning i fokus om hur man klicker tränar marsvin du kan få låna den till din hemsida om du vill :)
Jag har byggt en "bokhyllebur" men det är 2 st våningar kan det vara intressant? :)
Tack alla!
Uppdaterar hemsidan ikväll ^^
// Anka
OM du sklle behöva har jag en cream/white Teddy.
Han heter Polly´s Yatzy, men kallas Nasse här hemma.
Om du vill använda den, får du väldigt gärna länka www.tessyys.weebly.com
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#72 Kan säkert behövas ^^ Tack! :)
// Anka
Ser fint ut! :) Förstår att den är under uppbyggnad men glöm inte ha med att C-vitamin är väldigt viktigt och att marsvin inte ska ha saltsten :) Eftersom affärer gära "prackar på" nyblivna marsvinsägare både c-vitamin droppar och saltstenar :) Och även att de är flockdjur och behöver minst en kompis av samma art :) Kommer nog bli superfint och du verkar väldigt ambitiös! :D Ska bli kul att se resultatet sedan :P
#74 Absolut! Kommer skriva så mycket jag kan, sen tar jag hjälp härifrån, men det lär ta ett tag, då jag även går i skola :)
Du kanske vill skriva en artikel om överlag hur marsvin ska bo/vad de ska äta? :-)
// Anka
Skrivning kanske inte är min starkaste sida ^^ Men kan bidra med några bilder i nästa vecka kanske :) Har två pet-marsvin i pälstypen alpacka och virvel och en bokhyllebur iaf ^^
#76 Hehe, okej ^^ Det får du gärna göra! :-)
// Anka
#63 Vill gärna ha bilder på de andra du skrev också! :-) Tack!
#65 Ska kika in där! Det skulle vara intressant med en bild på den buren, ja :-)
#66-"69 Tack så mycket! Har du någon sida jag ska länka till? :-)
#72 Vad heter du? ^^
// Anka
Hemsidan är nu uppdaterad med samtliga bilder härifrån!
// Anka
Jag har en hel blandning av olika raser här hemma, så jag skickar lite bilder du får använda. Men det är ju bara du väljer ut dom bilder du tycker ser bra ut. Då jag inte fotar alls lika bra som alla andra här =)
Jag hade en Cuy som jag har en bild på när jag håller upp han för att visa storleken, Är du intresserad av den bilden?
#80 Vill först och främst gärna bara ha "renrasiga" eller bra "typade" :) Cuyen får du jättegärna lägga upp!
Vad heter du och har du någon sida jag ska länka till? :)
// Anka
Det är renrasiga ;) Jag menade att jag har olika raser =) Ska leta upp bilden på Cuyen =)
#83 Jaha du mena så! Haha :D Tack så mycket! Slänger upp dem på sidan!
// Anka
#84 Har redan en black/golden =)
// Anka
Föressten bilden på Isoldes Eivy är kanske inge bra, för hon har så lite av golden och white (bara på tårna) så det syns ju inte så bra :P
#91 Kanske kan skriva bara chocolate då? ^^
// Anka
#94 Gisses så stor!
Oj, blir de inte så gamla? :(
"puttar upp" detta 'inlägg'…
#63 Vill gärna ha bilder på de andra du skrev också! :-) Tack!
#65 Ska kika in där! Det skulle vara intressant med en bild på den buren, ja :-)
#66-"69 Tack så mycket! Har du någon sida jag ska länka till? :-)
#72 Vad heter du? ^^
// Anka
Vad fin sidan har blivit! :-D
#96 Tackar :D Och finare ska den bli!
// Anka
#98 Tackar! Lägger upp senare ikväll :-)
// Anka
Hittade ett fel:
**Marsvin kan inte producera c vitamin som människor så ge paprika, gurka,sallad,persilja och morot ofta ca 2 gånger per dag.
**Varkens gurka, salland eller morot innehåller mycket c-vitamin utan dem tre är med godis eftersom det innehåller mest vatten & morot en del socker.
Broccoli, vitkål, blomkål & grönkål innehåller mycket c-vitamin och då paprika som du redan skrivit :)
Haha, jag som skrivit det :P Orkade inte fixa det sen :P
#101 okej :) Tänkte bara skriva det så det inte blir fel för nyblivna marsvinsägare ^^,
#102 Ja :) Halvsov väl lite och märkte inte det :) Tack! :)
dermot du kan gärna ändra det :)
#103 Lätt att missa saker! Vet själv hur lätt det är hihi 
#104 Hihi :)
Okidoki, jag fixar det ;D
// Anka