Hon vill para sig(Två tjejer)
Hej!
Nu behöver vi verkligen hjälp och råd, det är så att vi har nu två marsvins tjejer på ca 3 månader och nu har den ena börjat att försöka para sig med den andra men den andra vill ju inte hon blir ju bara ireterad hon får knappt äta utan att hon håller på med henne. Vi säger till henne hella tiden så att hon ska förstå att hon inte ska göra så,men jag är orolig för natten att det ska blir bråk mellan dom.
Vad kan jag göra för att få henne att sluta.
Tack på förhand!
tror det handlar mer om vem av de två ska bestämma asså vem som är högst i rang.. men håller de på med det hela tiden??
#1 : Det trodde jag också först men det ser inte ut som att det är det dom gör, ja den ena håller på hela tiden.
så var det för mig också med mina två killar, det var bara en som höll på mot den andra. Men vad gör den andra tjejen då? asså hon som inte gör något?
Hon försöker putta bort henne och gömma sig i huset. Men då vaktar den andra tills hon kommer ut så hon kan inte komma ut ur huset.
aha okej, hm..vet inte vad det kan beror på men det kan nog vara om rang bara de inte börjar slås så tror jag inte det är något farligt.
Som andra skrivit kan det handla om dominans och är helt normalt. Det brukar lugna sig när de är överens. Leder mycket mycket sällan till regelrätta slagsmål. Men jag måste ändå fråga, är du säker på att det är 2 honor du har? En intresserad hanne har svårt att lämna en hona ifred.
nu har hon börjat att hoppa på den andra altså försöka hoppa upp på henne.
ja jag är säker.
Okej ,Tack.