Små marsvinspojkar
Mina marsvinskillar är väldigt små. Den ena väger just över 800 g och den minder väger bara 754 g. Vad kan detta bero på? De får grönsaker, vatten,inga saltsternar eller sådant och de verkar pigga och glada. Är de bara så de är eller ska jag vara orolig? De är ca. 14 månader gammla.
Det är olika hur snabbt och mycket de växer. Viktigast är hur de känns i kroppen, de får inte vara magra. Känner du deras revben och ryggrad tydligt?
Det är viktigast att de har tillgång till ett bra hö. Förutom bra grönsaker (broccoli, kålsorter, rotfrukter) kan du ge dem kraftfoder om de är tunna, förslagsvis kornkross och havre.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Dem kanske bara är små i växten.
Hur bra är höet? Ger du annat är hö och grönsaker?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#2 Jag gav kraftfoder i from av vetekross då de var mindre men slutade med det då de inte verkade vilja ha det mer. Ger lite då det faller mig in nu.
#1 Nej, inga revben känns och inte ryggraden häller. Jag är tyvärr tvungen att köpa hö från mataffären och ha flera gånger slängt hö som verkat gulnat och gammalt. Dock lucktar det för det mesta gott och är grönt och fint.
#3 Jaså, okej. Jag har ingen bra erfarenhet av hö från mataffär. Har du möjlighet att köpa hö från en bonde, ett stall eller eventuellt djuraffär?
Jag skulle gett dem kornkross och havre som kraftfoder i så fall.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
som #3 säger bonde, det har jättebra hö, det köper vi, och de äör även billigare, men om man köper hö i affär beror det ju på, vissa affärer har ju kasst så det ryker om dem när man tar det, o det brukar vara lite brynt, de flesta jag har sett har varit så, men det finns kanske där du köper bra. Men bonde rekomenderas.
NOlife whiteout pets <3