Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: bilderfilmer
Läst 2904 ggr
Cavia
0

Film med jättemarsvin!

http://www.youtube.com/watch?v=H4LptdFLwZE&feature=share

Filmen är från en uppfödare av Cuymarsvin i Peru. Filmen är inte otäck på nåt vis, lite små burar men annars tycker jag alla djuren ser ut att må rätt bra.

Men titta på den vita cuyen som tjejen har i famnen, det är nog det största marsvinet jag sett! Den är ju enorm!

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Pauline T]
0

Oj så stor den såg ut! :O

Fridaaaa
0

Oj inte liten den ;)

Cuy är fina. Men hört att dem är ganska lättstressade och mycket svårare att få tama?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nooni]
1

usch det var ju gräsligt, inget hö, såg ut att ha hårt underlag, flera satt ensamma i pyttesmå burar … och som han bara klampade in i en liten bur och ryckte upp ett marsvin i nacken och sen balanserade runt den i handen skrikandes! Nääe usch!

Cavia
0

#2 ja det stämmer, dom är lite svårare att få tama. Absolut inget nybörjarmarsvin…Men dom som jag träffat här i Sverige har varit rätt lugna.

Sanni
0

Usch då, den var visst lite för stor för min smak :P Verkligen enorm!

Men vad fina färger de hade! "Cream himalayorna" var något helt otroligt fina. En sådan vill jag ha.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Fridaaaa
0

#4 Ok har aldrig träffat en, bara korsning CuMa. :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Abico
0

Åh, så himla vackert stall och läckert med marsvinen som var uppdelade på färg/teckning ^^ Och cuyen!! *vill ha!*

Hanna 

[Nooni]
1

Bara jag som inte tyckte det såg bra ut? Hmm kanske är för känslig. Min lilla gris dog ju idag så är väl blödig.

Cavia
0

#8 Jag har sett marsvin i Sverige som haft det sämre än dessa, så nej, jag tycker inte det såg så illa ut. Kollar man på filmer från andra uppfödare i Peru, så bor djuren i burar med nätbotten, inte en gnutta mat osv…Så dessa hade det förhållandevis bra.

[Nooni]
0

#9 jo det är sant, har sett värre såna filmer jag med.

godisgrisen
0

Åh de var ju jättefina! Man ser ingen mat men eftersom de är i så fint skick så förutsätter jag att de få bra mat. Såg en annan film där de utfodrade med något som liknade havregräs det såg väldigt grönt och smaskigt ut säkerligen jättenyttigt också.

De var ju färgsorterade, intressant.

Åh de där himalaya tecknade men mörkögda ;-). De är för läckra! Kan ingen skicka hit en till mig helst i cream…

Lyan
0

Åhhh, mig vill ha!

Kan ingen åka dit och smuggla med sig den rödögda coroneten, ett gäng dew långhår och några cream californian?

Intressant att där var så många recessiva färger också, såg inte en enda svart eller agouti