Tre hanar tillsammans?
Som sagt går det att ha tre hanar tillsammans eller kommer dom att bråka förmycket och om det skulle funka du måste ma ju ha en stor bur! ca mått?
Jätte tacksam för svar! :)
Kram Karro :)
Det kan fungera beroende på marsvin :)
Jag hade haft en bur som är godkänd för minst 8 marsvin, eftersom hanar i regel kräver mer utrymme för att gå ihop och har man då 3 st, är det extra viktigt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okey tack för svar! :)
ungefär hur stor bur är det? :)
Kram Karro :)
Om man väljer rätt marsvin med förutsättningarna att få det att fungera kan det gå jättebra. Dock får man ha en backup plan ifall det inte funkar.
Jag satte ihop 3 hanar varav 2 gick ihop förut.
1 klok herre på 4 månader och 2 yngre busfrön. De fick först träffa den nya killen en och en på köksgolvet, sedan alla 3 på köksgolvet. Sedan flyttade de in i sin 200x80 bur samma kväll och inte ett enda problem hade vi.
Jag kanske hade tur men för oss gick det otroligt bra och de bråkade aldrig.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Det kan absolut funka, det varierar från varje marsvin precis som #1 har svarat. Det finns även vissa saker som ökar chansen för att det går bra, som stor bur, att hanarna är i olika åldrar och att de har fungerat bra med hankompisar tidigare. Jag skulle ha en bur på minst ca 150*80 cm i alla fall.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3 Ja den buren är stor och bra :) Den buren är ju godkänd för 10 marsvin :D
#2 160x80 (godkänd för 8) t.ex, eller 180x60 (godkänd för7) t.ex :D eller 200x60 (godkänd för 8) eller 200x80 (godkänd för 10)går med bra ^^,
Denna sidan är bra att kolla burmått
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har tre hanar ihop. Det är en snart 2-årig hane med två halvåriga bröder, och de har bott ihop sedan de yngre var 4 veckor gamla. De bor på en yta om 160x80.
Sedan ett par månader tillbaka har det blivit en hel del bråk mellan en av de yngre och den äldsta. För stunden behåller jag min is i magen, men jag har börjat fundera på att kastrera en av dem.
Det finns risk att tre hanar inte funkar, även trots stort utrymme, så det är något man får ha med i beräkningarna. Man måste ha en plan B.**
#3** Hur länge gick de ihop? :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jag har haft tre hanar ihop flera gånger (mitt "rekord" är fem stycken har jag för mig) utan problem.
Just nu bor Bosse (snart sex år), Emil (drygt fyra år) och Harry (drygt två och ett halvt år) tillsammans och har gjort det i över ett år (kommer inte ihåg exakt när de flyttade ihop). Bosse är en före detta avelshane och Emil har gått med hona tre gånger det senaste ett och ett halvt året men flyttat tillbaka till sina killkompisar igen utan problem. Har inte deras burmått i huvudet, men runt 0,9 kvm tror jag att den är.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!