Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 845 ggr
[Em_I_Am]
0

Vilket bottenmaterial menar jag?

Hej!

Jag har inte haft marsvin på många år men behöver nu er hjälp. Jag letar efter ett bottenmaterial jag provade till mina marsvin men jag kan inte minnas vad det heter och jag har googlat i timmar. Jag fick tipset på något marsvins-community och jag minns inte ens om det va marsvinsnätet eller vad det kan ha varit. Har sökt där med, men så gamla trådar ligger så klart inte kvar. Jag hoppas nu någon av er kanske vet precis vad jag menar eller kommer ihåg att flera använde detta material förr och kan säga vad det heter. Vill se om det går att använda som bomaterial till mina hamstrar nämligen.

Signalement:

Jag höpte en inplastad bal av detta. Ganska stor.

Ströet såg ut att vara något dun från någon frökapsel eller något. Det va naturvitt och väldigt ulligt och mjukt. Väldigt snällt för små marsvinstassar. Det fanns små tomma bruna fröskal eller något i "bomullen". Det va korta fibrer så det va inte trassligt. Minns att jag slutade använda det för det va för dyrt för tre stooora burar. Vet någon vad jag menar?

Ery
0

Det finns något som heter kapok, något vaddliknande material som kommer från träd. Jag tror det används som bomaterial till hamstrar ibland, men har inga erfarenheter av det själv.

[Em_I_Am]
0

Ja jag har tittat på det också men det verkar säljas i hela frökapslar man själv tar sönder. Ett par kapslar kostade nästan 100 kr så jag har lite svårt att tro att en hel bal sånt ludd skulle vara något jag haft råd med hihi ;)

Hoppas någon annan kan ha en aning om vad jag pratar om. Det kanske inte ens finns kvar här att köpa eftersom det va några år sedan. Det va kanonbra till marsvin som hade lätt för att få torra och ömmande fötter eftersom det va så mjukt o skönt att gå på.