Marsvinsspelet Kapat !
Hej, marsvinsspelet är kapat, eller knäckt av någon utomstående som härjar runt där. Var försiktiga om ni går in på sidan, byt lösenord m.m. Tror att sidan f.n inte är uppe. Köp inga nya pengar just nu. Själv har jag spärrat min telefon för förmedlade tjänster också så att jag inte drabbas av en otrevlig överraskning senare.

Fasiken vad trist! Vad vinner man på att kapa ett sånt här spel egentligen? Var det det som hände med festispralinens alla djur inatt? att nån skickade iväg dom till omplaceringen?
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Förmodligen något med det att göra, jag kollade ju runt lite bland de som var inloggade i fm. Helt plötsligt var jag inloggad på någon annans konto.. trots att jag inte ens försökt att logga in. Så det var på g redan då.
Gick in kort för ett tag sedan, fick en varning om att man inte skulle vara inloggad av någon kommer inte ihåg om det var vackra vera eller någon annan. Nu så gick det inte gå in på sidan, så jag antar att den är nerlagd nu. ( eller övertagen av annan part som har lite roligt just nu)
Vet inte riktigt hur det är med betalningarna, hoppas att den informationen inte på något sätt kan fås fram genom vanliga huvudsidan. Så det inte är därför, för att försöka försnilla fram pengar från dem som köpt pengar för liten summa… kan bli dyyyyyrt :( För pengar är ju alltid ett motiv till varför något kapas speciellt om det är lätt att knäcka koderna.

men hur spärran man en sån tjänst då, på telefonen?
Jag ringde till min nätoperatör och sa att jag inte godkänner några förmedlade tjänser, sen sa hon att jag var tvungen att skicka något skriftligt eller gå in i en butik senare för att häva det, men det tar jag, för jag vill absolut inte att någon börjar använda min mobiltelefon för att få fram pengar.
vad är det för spel ni pratar om? :O
NOlife whiteout pets <3

Marsvinsspelet…fast det ligger nere nu så det går inte att gå in och kolla…
#6 okej
NOlife whiteout pets <3
är det därför jag inte kan gå in dit? :O synd att det hände, gillade ju marsvinsspelet… ^^
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Oj! hoppas att allas konton förblir orörda. Inte kul med sabotage. Nu önskar jag att jag hade sett detta tidigare, jag loggade ju in tidigare idag.
har pratat med hon som driver sidan, det är ingen risk enligt henne för att man ska bli av med några pengar via sin mobilräkning… känns jätte skönt, om och när det startar rekommenderar jag alla att byta sitt lösen ord iallfall :)
bra att detta inlägget gjordes!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Sidan läggs upp återigen när hon har hunnit kolla vad som hänt och varför.. så vi får väl se när sidan kommer upp igen.. tills dess får vi ta det piano med våra virituella marsvin :I
instämmer!
Jaha, så trist.
åh :( det som nyss var omstart och allt! :(
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Oj!!
Ja då hoppas jag att allt återställs sen…. :(
nån som hört nåt?
Får man en länk? 
Vill spara länken som ett bokmärke, min kompis gav mig länken när det var nerlagt ett tag förut och såklart tappar jag bort länken :P
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Nödvändigt att kapa en sån sida.. undrar vad man vill då.. Hur många är vi som spelar egentligen..? Måste ju finnas bättre sidor att kapa.. om man inte är ute efter just att förstöra..
såhär står det på sidan nu:
Tillfälligt nere
Marsvinsspelet är tillfälligt avstängt p.g.a. en bugg som påverkat användaridentifieringen. Spelet kommer förhoppningsvis upp igen inom någon dag när problemet är identifierat och löst.
Det finns ingenting som tyder på att någon har kunnat komma åt t.ex. databasen, så all användarinformation bör vara säker.
Tror det är mer än en bugg, men det är ju min åsikt ;) För så där har det aldrig blivit förut, och precis innan det stängdes ner så var det någon som gick in på flera användare och förstörde för dem var det någon som skrev via meddelande till mig men det kanske iallafall inte var kapat ;) vi får väl se vad som hänt efter att susbus har kontrollerat allt.

Nu är det uppe igen =)
Jag kan inte komma in ….
man kan inte gå in på marsvinsspelet.com

jag kan inte heller komma in :/ jag blev jättechockad för jag trodde jag hade blivit avstängd från spelet innan jag såg denna tråden XD
jag kmmer in där nu
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Är det många nya användare härifrån som startat idag ? Helt plötsligt har det drösat in med nya användare känns det som..
#28 tycker jag med o:

Ny o ny kan ja inte påstå att ja e, har varit med i flera omgångar men tröttnat efter några veckor o hållt på så, haha ^^