Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 514 ggr
JohannaEkroth
0

Parningsuppvaktning?

Okej, nu satte jag ihop pojkarna i gamla buren utan innehåll mer än ett badlakan. Vit (3 månader) med Texas (7 veckor) och vit böjade genast kuttra och buffa på Texas och luktar liten i baken.

Han vaggar med bakkroppen och vibrerar och går runt sakta… Sedan närmar vit sig liten och kryper in underifrån honom så att han får liten hängande på sin rygg…

Borde jag oroa mig, kommer vit att ge sig och kommer liten att tycka att detta är i sin ordning att vit håller på såhär?

Jag är orolig att vti är en flicka, men vits kön ser precis ut som i artikeln en ung hane 2,5 månad, bilden tilll vänster…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Fridaaaa
0

Så gör hanar med, för att visa dominans. Mitt ena par gossar gör så varje dag och dem har bott i hop i 1 år ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JohannaEkroth
0

Blir det inte jobbigt för dem? Stackars Liten ser ut som ett frågetecken! Kyss

Binajis
1

Vit är väl inte så gammal, så ser han ut som en 2,5-månadershane kan man väl räkna med att han är det också? :)

Han beter sig dessutom precis som han bör. Det kommer nästan dagligen trådar med liknande frågor, använd sökfunktionen och du kommer hitta åtskilliga trådar om det du frågar =)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

JohannaEkroth
0

Nu börjar liten bli irriterad och säga ifrån.. Är det någon risk för bråk? Obestämd

Nu har vit börjat marsvinsprata istället för kuttra…. Men han är fortfarande på liten. Fast nu fick de gurka att äta. Vit äter men inte liten…

Har kikat runt och fått lite tips. Tack! Kyss

Binajis
0

#4 Det gör absolut ingenting att lillen säger ifrån, det är ett normalt beteende :)

Risken för bråk är minimal eftersom den lilla är så pass ung.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin