Kommer hon nånsin bli frisk?
Det verkar inte så..
Hon har fått säkert 10 kurer med baytril, hon har opererats för urinsten, men ändå kvarstår problemen. Blod i urinen och smärta när hon kissar. Finns det något mer vi kan göra?
Det är ett marsvin. 
hoppas, vet inte vad som hände där. sorry för ett onödigt inlägg. Hoppas det blir bra snart trots allt..Finns det inget veterinärfoder till marsvin som har sånna problem ? :s
Inte vad jag vet. :/
Tråkigt. Testa och byta burströ ? Vad har du för något nu ?
Låter som ni gjort allt ni kunnat för henne :(
#5 Vi har toa-lätt. Hon kanske ej tål det? Nån marsvinsägare som har erfarenhet av det?
#6 Har faktiskt själv funderat på det. Får ta och prova det.
#7 Ja. :(
#8. du kan testa och byta till något annat som inte dammar kanske ? vet inte om toa-lätt dammar men det är ju värt ett försök ^^

Vad ger du henne för sorts grönsaker, eventuellt kraftfoder?
Här finns två Artiklar rörande urinvägsproblem, rekommenderar dem om du inte redan har läst dem.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#9 Fast toa-lätt dammar ju inte :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 nä men ibland kan det fungera att byta ändå. ska tydligen hjälpa till katter som t.ex har uvi.
Det absolut bästa du kan göra är att ge Allrodin UTI-Kn (gjort för marsvin och kaniner mot uringrus och stenar) samt Eurologist (mot urinvägsbesvär). Jag har gett det till två olika marsvin en längre tid nu och de håller sig friska. Eftersom det är örtpreparat är det inget som skadar organen och förstör magen på samma sätt som antibiotika.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#10 Olika sorters kål, broccoli, blomkål, morötter, paprika, gurka, sallad, ibland äpple och päron. Och en matsked pellets (som jag inte vet namnet på eftersom den är i lösvikt) och kornkross.
Tack, ska läsa dem.
#13 Tack för tipset! Finns det att köpa även i Sverige?
Mitt råd är att ta bort pelletsen(eller kanske kraftfodret öht). Det brukar kunna bidra till kristallbildning, och den pelletsen du ger kanske innehåller väldigt mycket kalcium utan att du vet om det? Vissa marsvin är lite känsligare för pellets/kraftfoder än andra.
Jag skulle också rekommendera det #13 talar om.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#14 Pelletsen hade jag verkligen slutat ge omedelbart (om du inte redan gjort det). Det lär garanterat vara en stor bidragande orsak till besvären. Kornkross innehåller inga skadliga mineraler utan ger extra energi och kostfibrer, det kan de fortsätta äta.
Det finns inte i Sverige utan man får beställa från Tyskland respektive England (men det är jättesmidigt).
Mvh Felicia
#16 Har slutat ge pellets nu och beställt båda preparaten. Hoppas de kommer så fort som möjligt. Har även börjat ge henne tranbärsjuice, vilket verkar ha hjälpt en del. Hon har inte haft blod där på flera dagar nu.
vad skönt. vi hoppas det hjälper nu då :D undra om katter kan få tranbärsjucie ? Har ju också problem med mina 2, och dom blir inte heller friska och det är bara uvi dom får..

#18 har du provat fodret urinary royal canin? Jobbar på katthem och det är många som har kissproblem som har blivit helt bra av det fodret :)
#19, ska skriva upp det på min lista då. hur dyrt är fodert ? sitter nämligen väldigt illa till med pengar men allt för mina små hjärtan såklart,

Det är dyrt, men du behöver bara ge det en viss period. Ju större säck du köper desto billigare och det säljs hos veterinärer. Ring och hör! Helt klart värt att prova :)
Ja men behöver man bara ge det en viss period är det ju ingen fara :o och det tjänar man ju på om man köper en stor säck, om dom nu får det igen (vilket jag antar för det brukar dom ju)
Håll er till diskussionen om marsvin är ni snälla! :)
#17 Så bra. Jag gav också tranbärsjuice men så fort jag slutade med det så fick hon tillbaka symptomen.
Mvh Felicia

Ledsen för det Felicia!!
FeliciaS: Hur ska jag ge dem det och hur mycket?
#25 Det är lite olika dosering, du börjar med mer och minskar sedan. Läs här :)
Mvh Felicia