Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 5789 ggr
PernillaS
0

Hjälp mitt marsvins penis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har hänt.-(

Vad ska jag göra har försökt tvätta..

vad ska man göra någpon som har något förslag

Wand
5

Men herregud, åk till veterinär.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Fridaaaa
2

Usch då!
Veterinären hade jag åkt till, ser inte alls bra ut :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PernillaS
0

pratade med uppfödaren, tydligen kan det bli så om det kommer hår in i snoppen. har nu tvättat rent och tagit bort håret. Snoppen har åkt in igen.Får hålla det rent och under uppsikt. Hon sa det brukar bli bra, är det inte bättre på måndag kör jag till vetrinären.

liliane
0

Vad läskigt det såg ut! Usch, stackars lille vän..

PernillaS
0

Usch jag får panik när dom inte mår braGråterNu hittade jag en hård knöl stor som en oliv precis brevid körteln på baken på min andra pojke:-(

Vad kan det vara nu då??

Stormviskaren
0

Hej jag har haft ett långhårigt marsvin som fick "blomsnopp" som jag kallade det. jag höll honom väldigt ren och tvättade dagligen, han blev aldrig helt normal men blev lite bättre. han levde med det i ca 2 år och veterinären trodde inte att det gick att göra något åt det.

[SMF193 Sagan]
0

På långhår och även en del andra, som tex CH Teddy, får man kolla snoppen på hanarna ofta så att håret inte åkt in eller virat sig runt den.

Men det allra bästa och enklaste är att man klipper håret runt omkring så att det inte kan fastna. Glad

Mari
2

#5 Det kan nog vara en talgkötel som blivit inflamerad eller överfull (eller hur man beskriver det) jag har en hona med en lite mindre knöl just där och var in och tog prover.
Veterinären sa att jag bara skulle hålla koll så den inte blir större och om den sprack kunde jag åka in och få hjälp att tömma den och göra rent.
Hon har nu haft den i snart ½år och den enda förändringen jag kan se är att den sakta men säkert blivit lite mindre

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

PernillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla svar om min marsvins snopp. Ja det är nog det som har hänt. har tvättat och han får gå på lakan istället för spån. Har även smörjt med behepan.

Jo det kanske är en sådan knuta men den ser lite skum ut.

Är hård och rund som en oliv. med dessa 2 små blåsor på

Mojma
0

Klipp alltid hans hår överallt över snoppen. Annars åker det in i den precis som du skrivit. Så håll alltid pälsen däromkring kort! Och håll koll då & då regelbundet så ändå inget hår har lyckats ta sig in. För sådär ser det ut på långhåren när detta har hänt. Tar du bara bort det hela tiden så kommer det inte hända. Lycka till med honom! :)