Min lille kille
som jag hämtade i torsdags efter att ha funnit honom på en Blocketannons.
3 månader och helvit och kallas Bebis av förra ägaren. Han har fått hetat Bebis några gånger, men mest skrutt och gubben, och en massa andra namn som jag prövar om han lystrar till.
Så vad tycker ni att han ser ut att heta förutom Bebis? 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Bernard =)
Zeus 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Min sista katt hette Bernad i stamnamn, så det passar inte… Zeus, vinguden… Neja… 
Ringde mamma iaf, så imorgon EM åker vi och shoppar loss på djurmagasinet, blir ny 120cm bur för 795:- då de tyckte han skulle ha större om han skulle ha kompis.
Kompis ska han få sinom tid när han har boat in sig hos mig och blivit trygg med mina händer.
Ska köpa mer spån, hö, mat…
Har ni förslag på "bra-och-ha" saker i buren som jag bör titta på imorgon?
Här är hans bur just nu.
Ett gömställe var ska du ha sedan när du skaffar kompis :)
Hmm…Namn med…
Rufus
Nikon
Ice
Iceman
Poppe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lars-Åke :D de va fint :D
#4 Min gammla hamster hette Rufus :D

Som jag skrev i din förra tråd så kommer det att vara en utställning i Eskilstuna den 11 februari och där kan du säkert hitta en lämplig kompis till din lille kille- om du känner för att vänta tills dess. Rekommenderar i alla fall starkt att du vänder dig till er seriös uppfödare istället för en djuraffär när du köper en kompis till honom (du kan läsa mer om att köpa marsvin här).
Om du har möjlighet att ha en bokhyllebur (det vill säga att du inte har hund/katt eller andra 'farliga' djur så skulle jag rekommendera det istället för en gallerbur. Blir billigare, snyggare (enligt mig i alla fall), ofta större och inte så 'instängt' (lättare att sticka ner handen och säge hej exempelvis).
Här finns information om vad man behöver till sina marsvin.
Grattis till din söte lille kille och välkommen till MiF! :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Tack Sandra! 
Då är det ju det här med uppfödare nära Eskilstuna. Jag vill ju ha en släthårig gjärna solid flerfärgad med vitt svart och ljusbrun, öh, vad den färgen nu heter på marsvinsspråk. Det fanns en Felix tillsal från gävle nyligen med de färgerna…

Är det Tort 'n' white (black/white/golden) du menar kanske?
**SMF 237 Sweet Dream's
#8 Precis - Så heter färgen.
Tack! 
Tort 'nä white va fina :D
Tycker han ska heta Iglo :) Rek dig att ta bort fodret du har i skålen. Skulle betrakta den sorten som godis. Tycker du bör lägga in mer hö. HÖ är det viktigaste för ett marsvin i foderväg. Söt han är, hoppas allt går bra nu. Du verkar mån om honom :)
Med sunt förnuft kommer man långt!
Han har mer hö i nu sen efter jag tog bilden, jag har lagt i vart eftersom han har ätit upp.
Okej, jag tar bort skålen, men kan jag sätta ner den vid t.ex. 1-2 tidpunkter under dagen?
Vad är det i den? Ser ut som majsflarn (fettbildande) och starkt färgade bitar?? Som jag tidigare skrev ger jag mina egna växande grisar kraftfoder ( fiberhavregryn) ca var 3:e dag och då ca 1 msk/gris. Den sorten du har tycker inte jag är ett bra kraftfoder. Jag tycker att det är godis. Godis kan man ge enstaka bitar då och då tex från handen för att göra honom tam. Dvs 3-4 bitar om dagen.
Vitakraft Menu får han med extra C-vitamin för Marsvin.
Innehåll: spannmål, vegetabiliska biprodukter (9,7% lusern), grönsaker (3%ärtor), mineraler, oljor och fetter, frö, yucca shidigera-extract.
Folk tycker olika, men jag tycker precis som vissa andra här, att det bästa är naturligt mindre processat foder så som hela spannmål/ kross eller tex havregryn om man ska ge kraftfoder över huvudtaget. Jag förstår inte vitsen med den typen av foder. Det är som halvfabrikat för oss människor. När mina grisar vuxit klart tänker jag inte ha kraftfoder alls, så länge dom håller hullet.
tänkte bara på huset. det ser ut som de är ett fönster bredvid ingången, de kan fastna i det och göra illa sig ordentligt.
Sen tycker jag han ska få en kompis så fort som möjligt, lättare att få dem tama och trygga när de är två.
Instämmer med Nooni ang kompis. Finns ingen anledning att vänta. Marsvin ska ha artfränder, i alla lägen. Självklart finns det säkert dom som inte fungerar med andra marsvin, men det är ovanligt. Jag har haft mina två tillsammans från start och dom gör stora framsteg ändå.
När är marsvin fullvuxna då? När har de växt färdigt? Han är 3 månader.
Nooni - Jag vet, ännu kommer han lätt igenom fönstret. Jag ska titta på nytt hus imorgon, om det inte finns något bra hittar jag ett bra på webben.
Är det verkligen så? För hon i affären tyckte att jag skulle vänta med kompis tills han var helt tam. Berätta mer tack!
Har ni några exempel på bra hus då? Ska ju ha varsit vad jag har förstått. 
Djuraffärer vet ofta inte så mycket om marsvin… Det jag har lärt mig härinne på Mif av alla kloka marsvinsmänniskor är att de blir mycket tryggare och lättare att få tama om de har en kompis. Och sen är de ju också flockdjur och det är lag på att de ska bo minst två, finns ju en anledning till det ;) Mina marsvin som (kort tid) suttit själva har mest suttit stilla och sett otroligt ledsna ut, de kan bli deprimerade av att vara ensamma. När de har kompis är de gladare, piggare, tuffare och mycket roligare att umgås med.
Okej…
Hmm, Totte eller Tintin… 

I den här artikeln kan du läsa om varför man inte ska ha marsvin själva.
**SMF 237 Sweet Dream's

Det är väl bara att såga upp fönstret på boet.. :) Och det var ju bra att personalen i djuraffären tyckte att du skulle ha en 120-bur.
Han kommer att bli (ännu) gladare när du skaffat en kompis och då också lättare att få tam :)
Söt han var!
Så fin han är :) Fick du vet vem som fött upp honom?
Hanna
Förra ägaren hittade honom som bebis i sitt trapphus. 
#24 - Vad märkligt :/ Han ser fin ut rasmässigt och det finns inte många som föder upp DE white i Sverige.
Hanna
Vad står DE för?
#26 Dark Eye :) Alltså mörka ögon :)
Hade den varit rödögd hade den varit PE white, alltså Pink Eye white :)
#29 Fin bur! :D
Tack Frida! Ja, för 795:- så är den billig skulle jag vilja säga! Fick sätta påsstroppar i hören annars skulle den vika ihop sig innan jag fått dit den över bottnen. Men det gör ingenting! 
#32 Ja det är ett bra pris för en ny bur :)
Både Arkens Zoo och Djurmagazinet har det priset här i Eskilstuna på 120-buren.
#35 OKej bra priser ^^
#35 Jag skulle vilja tipsa dig om min favoritsida när det gäller marsvinsfakta: www.humlansmarsvin.se Där finns jättemycket att läsa så dina marsvin får ett så bra och lyckligt liv som möjligt. Lyckliga marsvin = roliga marsvin! :-)
#29 jätte fin bur! :D
Han ser ut som en rasren self de white riktigt fin är han!
Marsvin blir absolut inte mer tama om de är ensamma. Marsvin blir snabbast tama om de känner sig trygga i sin miljö. Det viktigaste för att ett marsvin ska känna sig trygg är att ha andra marsvin omkring sig. Därför är det helt fel det som djuraffären sagt till dig att han ska bli trygg i sin miljö först innan du skaffar honom en kompis. Speciellt unga djur är beroende av sällskap så jag rekomnderar dig att så snart som möjligt hitta en vän till din vackre pojke. Sök uppfödare på SMFs hemsida eller köp genom en privatperson. Undvik djuraffären.
Okej, jo jag tror han skulle må bra med en kompis. Han snackar som bara den när det blir tyst.
Jag får pengar den 19:e så då kan jag köpa en kompis tidigast, så tills dess måste han allt vänta. 
Fast han har ju lärt känna mig på bara de här dagarna, ljuden omkring osv, allt är ju nytt och tar tag att väja sig.
Jo han är jättefin. Lutar åt att han får heta Tintin, men vad passar till det som hans killkomps kan heta?
Snöboll är jag lite inne på också.
namn till honom tycker jag svante passar :D
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Neja, mammas ex hette Svante.. Ingen jag vill bli påmind om… 
Fortsätt med namnförslag! 
#42 oj då kanske det inte är så passande ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Om han ska heta Tintin vore det ju gulligt om kompisen skulle heta Milou. Eller tvärtom eftersom han är vit! :D
Kram Karro :)
Vit, snö, kallt - Isor eller Isidor! :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

Hade en gris som gick bort för ett litet tag sen som hette Sixten. Ett namn som passade honom jättebra ;D
Det där ser helt klart ut att vara en Lars. Så Lasse borde han heta!
Snöflingan kanske?
Annars tycker jag Milou var fint :)
Mvh Linnea
Snö tyckte jag var fint! :-D
Har fastnat för Billy om jag inte hittar nåt finare. Billy Snowflake. =P
Det blev en liten Texas som kompis till den vita, som ännu står utan namn.
Då Texas är en stat och killen nr 1 är vit så någon ort, land, stat, plats etc av världen som är förknippad med snö, is, kallt osv skulle kanske vara idé som namn till vit.
Whitey
Ice
Cocos
White chocolate
Popcorn
Igloo
Vinterfrost
Vanilj
Tack för förslagen,
Flera har varit på tapeten, men Alaska och Texas får de heta! 
Verkligen fin!
Tack! Ja de är superfina och har fått lite ny inredning dagen till ära.
Texas (#51) är långhårig med en virvel i pannan, vit svart och golden, right? Men vad kan han vara för ras tror ni?
Vilka söta marsvin :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tack! 
Ja, till och med min mamma har blivit kär, hon funderar på att själv skaffa marsvin när hon går i pension. 
Hon tycker de pratar så juvligt.
Alaska har slutat ljut-prata, alltså prata jättehögt sedan Texas kom.
Antar att han ville berätta någonting, för tjöt gjorde han bara när det var tyst i rummet, fast inte på natten då.
Däremot bet han på gallret för ett par dagar sedan tills igår när jag kom hem ifrån djuraffären och hade med mig godis hem, men han ville bara berätta att jag hade köpt fel Kracker till honom, han ville inte ha citrus-smak utan grönsaks-smak. Texas fick popcorn-smak.
Så nu biter han inte på gallret.
Vilka personligheter! 
Och ni hade rätt! Alaska har blivit mycket mer tam nu när Texas kommit än vad han var innan. Nu sitter han bara stilla när jag ska lyfta upp honom, förut kunde han försöka fly.. 
#57 Han är av rasen coronet då(långhårig & virvel i pannan), en av mina favoritraser. ;) Texas är verkligen supersöt!
Kul att Alaska blivit tamare!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.