Sen kom R-kullen
I morse vid 8-tiden kom 4 fina ungar till. Föräldrar till denna kullen är pappa Chokladfabrikens Kilobyte och mamma Chokladfabrikens Rose Zeller. Alla är pigga och har fantastiskt mjuk päls.
Hona 83g Black harlequin
Hane 92g Black magpie (tydlig bläs)
Hona 83g Black magpie
Hona 103g Black magpie (bäst tecknad)
Åhh så söta! Grattis! :D
Men åååh, alla på en gång!! Grattis igen!! Harlequin tösen har du förståss tänkt skicka hem till mig va? ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
så gulliga!!!
Grattis! =)
Charlotta-B
#5 Jag förstår det. En sån goding kan man ju inte släppa i första taget. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Åh GRATTIS!
De är superfina och jag är så stolt över de fina bebisarna som mina bebisar fått. Kul!
Oooh! Sitter och håller hårt i tummen nu..! ;-)
Stort grattis! De är jätte söta :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Jisses vilka sötnosar 
Himla fina! En fråga bara, hur vet man om dom är magpie och inte bara vanlig black/white? :)
Med vänliga hälsningar
Emma
#17 Det är för att man vet stammen på föräldrarna. För att det skall vara en magpie är det vita egentligen inte vitt, utan rött som blekts av silvergenen. I aveln vill man inte alls ha vitfläcksanlag som är något helt annat.
Nu slumpar sig teckningen väldigt olika, och ex lilla Russin är inte särskilt typiskt tecknad. Skulle man se henne utanför sitt sammanghang är det inte säkert att man skulle tänka att hon var en magpie.
Magpie (och harlequin) är teckningsvarianter som är svåra att få till så de platsar på rasutställning. Då skall de följa standarden som man kan läsa om på SMFs hemsida. I kullarna kan komma alla möjliga teckningsvarianter. Oftast blir de hursomhelst väldigt läckert tecknade, och en feltecknad hona kan föda vältecknade ungar och vise versa.
#18 Tack för kul information! :D Lärorikt!
Med vänliga hälsningar
Emma
Men vad fina! Stannar någon? Remoulad?