Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 984 ggr
Linnet
0

Stor unge.

I dag fick vår ena hona en unge på hela 157 gram, det är rekord för oss, har tidigare fått en på 154 gram, så det var ju inte så stor skillnad. Det var bara en unge i kullen.

Vilken är den största vikt på unge ni har fått, hur stora kan ungarna egentligen bli?

Fridaaaa
0

oj var verkligen inte dåligt. Tur att honan lyckades få ut så stor unge.

Har haft 3 kullar, första kullen minns jag inga vikter, dem var 4 st.

Andra kullen var dem 3 st, dock en döfödd unge av dem 3 som var nästan dubbelt så stora som de andra 2 :( Den största levande ungen där vägde 120 gram kommer jag ihåg.

Sista kullen, var dem 3 st, största vägde knapp 100 gram, :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

#1 Det är dessutom en hona som är ganska liten.

Fridaaaa
0

#2 Tur att det gick bra:)

millib
0

Min största unge vägde 167g men den var dödfödd - ensam i kullen
Största levande låg på 157g också ensam och han blev jättestor som vuxen med, 1890g… Det kallar jag en riktigt stor Hane

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Fridaaaa
0

#4 Då måste det varit Cuy-marsvin i det marsvinet, annars kan omöjligt att "vanligt" marsvin väga så mycket?!

Linnet
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på ungen.

Fridaaaa
0

Ser typ ut som en 2 veckors unge tycker jag :D
Söt med golden bakom örat! hihi charmig :)
Vad är det för ras? :D

Linnet
0

Jo han är ju stor som en 2 veckors unge. Mamman är rex och pappan släthår, så han är släthår.

Fridaaaa
0

#8 Okej :=D Himla char mig ^^,

godisgrisen
0

141 g är den största ungen här. Han var ensam i sin kull. Minsta överlevare vägde 46g så e kan minst sagt variera.

Grattis till finingen.

Swane
0

Den största ungen som jag har fått här är en hane som vägde 145 g och kullsystern vägde 137g.

SMF 463 Swanes

www.swanesmarsvin.n.nu

Abico
0

Den största vägde vid födseln 138g, hon var ensam i kullen och såg redan från första timmen betydligt äldre ut än de ungar som fötts 3 dagar tidigare. Minsta levande födda vägde 38g, hon överlevde tyvärr inte första dygnet trots att jag gjorde allt jag kunde.

Hanna 

[SMF193 Sagan]
0

Den största här vägde 142 gram. Jag tycket han var enorm! Han var ensam i kullen.

Också ett par stora tvillingar eller i alla fall så de ut att vara det, på 138g och 139 g vardera. Jag trodde den mamman skulle få minst fyra hon var så stor Glad