Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2801 ggr
wingren
0

Sällsynt med teddy?

Tycker det verkar dåligt med teddymarsvin nu för tiden. Är det bara vad jag fått för mig eller kan det ligga någon sanning i det? Är otroligt sugen på att skaffa en teddy till sommaren/hösten men verkar inte finnas så många som föder upp.

En silveragouti/white teddy hade ju varit underbart! Eller hur? ;)

Någon som föder upp teddy eller funderar på att sälja sin unga teddyhona? Bor i Falkenberg i Hallands län så skulle ju vara bra om det låg i närheten ^^ Är lite tidigt ute kanske men är ju så sugen!

imoon
0

http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=133&Itemid=84
Där hittar du alla uppfödare, kryssa i teddy så dyker alla teddyuppfödare upp. 18 stycken tror jag de är. Jag upplever teddy som tämligen vanlig.Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

_Charlie
1

Jag kommer börja föda upp rexar detta året, en ras jag tycker verkar väldigt mycket mer ovanlig än teddy, trots att de ser likadana ut, men jag kan ha fel. :)

Fridaaaa
0

Nä teddy tycker jag är vanliga :) Syns lite över allt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wingren
0

Kollat på smf, är inga nära mig som är aktiva. Någon som inte uppdaterat sin sida på 2 år och en som har en kennel nu istället osv :s

Känns som de flesta "teddy-sidor" är dåligt uppdaterade i största allmänhet :/ Åtminstone dem jag har hittat. Får la söka vidare och hoppas jag hittar någon så småningom helt enkelt

Fridaaaa
0

Kanske kan hitta lite längre bort men fixa transport? Brukar gå att ordna :)

wingren
0

Jo men det optimala hade ju varit att träffa uppfödaren känner jag. Så man kan känna igenom grisen och kunna fråga lite och få sig en bild om uppfödaren i största allmänhet. Känns tryggast så tycker jag ^^ Men jag är väll lite för nojjig av mig ;)

Fridaaaa
0

#6 Ja det är ju alltid det optimala :)
Jag fick transport för Lotus från Köping ner till Skåne så jag kunde hämta honom där, bara sett bilder, men hade hört bra om uppfödaren osv, så kändes säkert, annars hade jag inte vågat. Hoppas det löser sig! :)

wingren
0

Ja kan ju bli så möjligtvis. Men det blir ju som sagt inte fören i sommar/höst så har ju tid att leta uppfödare och sånt :) Måste ju övertyga pojkvännen om att vi faktiskt behöver en gris till också ;) hihi

Fridaaaa
0

#8 Ja precis :)
Haha ja det kan vara värre ;)
Jag smugglade hem mina 2 sista ifrån mammas hihi
Hade bara skickat en bild på ena, och han svarade att den var söt och att "en sådan skulle vi haft" så tog med han men tog ju med en kompis med så blev två utan hans vetskap hihi men han sa inte s mycket, blev förtjust i dem ;)

wingren
0

Får hoppas att min blir lika förtjust x) Pappa har i alla fall erkänt att han gillar self/nonself och teddy bäst så han lär la bli glad ^^ haha

Fridaaaa
0

#10 Håller tummarna Flört

Jarlein
0

Jag kommer att ha två teddy kullar här i vår/sommar men bor i Finland.. :)

Har också en dröm att någongång ha en silveragouti/vhite teddy..sååå fin färg.

Men är det bara vad jag tycker eller är inte den färgen rätt ovanlig på teddy? Mer vanlig på Rex?

[saphirasmarsvin]
0

Jag finns i Lund men kommer att ha marsvinen på sommarbete utanför Båstad till och från i sommar om du vill komma och kika ;) Finns planer på ett par teddykullar till sommaren/hösten efter trevliga och mysiga föräldrar.

Creation
0

#4 "Som har en kennel nu istället", menar du möjligen Caviecares? De har glömt att byta länken på SMF:s hemsida. HÄR är en korrekt länk.

Sen så betyder inte en ouppdaterad hemsida att de inte är aktiva… :) Jag vet många som svarar ganska fort på mail men inte uppdaterar hemsidan speciellt ofta. Så sänd iväg ett mail till mailadresserna som finns på SMF:s hemsida ändå, vetja.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sandra-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att teddy fortfarande är rätt 'vanliga' men har hört från flera som har kontaktat mig att de har svårt att hitta uppfödare, speciellt i södra delen av Sverige.

Jag föder i alla fall upp teddy, dock i väldigt liten skala. I år har jag en kull planerad, vet inte exakt när men framåt sommaren/hösten mellan Elvis (Sweet Dream's Can't Help Falling in Love) och Alice (Sweet Dream's Lady Walice Wish)- båda med (enligt mig) underbart temperament och dessutom rastypiskhet.

Vi finns i Ängelholm (NV Skåne), om du är sugen på att komma och hälsa på för att titta på djuren eller så är det bara att säga till :-)

Bilder på mina djur och mer info om oss finns på hemsidan, men tyvärr verkar passagen ha något strul med sin server/hemsidorna för tillfället.

Bifogar en bild på Elvis & Alice (ungarna förväntas inte få röda ögon då jag inte tror att Alice är PE-bärare).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

wingren
1

#13 Oh det låter jätteintressant! Varit inne på din sida flera gånger och beundrat speciellt Lennox och Katamia ;) Grått är ju min favoritfärg ^^ Utanför Båstad säger du, uppåt eller nedåt eller åt vilket håll? ^^ Jag kommer mer än gärna och tittar :D

#14 Tack men den verkar inte fungera? Man kommer till startsidan men inte längre. Kanske är något tillfälligt fel så sparar länken. Tack :)

#15 Har snokat på din sida med ;) Den till höger på bilden är ju mycket fin men skulle så gärna vilja ha en grå liten krabat :P Men jag brukar klicka in hos dig så får se :)

Kul att så många har svarat och att framtiden för Teddys ser ljus ut :P Men som Sandra-B skriver är det nog ovanligare i södra sverige.

wingren
0

#14 Nu funkar den! :)