oförskämda svar.
Har det hänt er någon gång att ni säljer marsvin på blocket eller liknande och får väldigt dumma svar av folk som inte ens är intresserade? jag fick ett idag och blev gudars förbannad. jag har skinny till salu på blocket och jag fick ett mejl av en idag som skrev: "fina råttor ,borde sitta i en råttfälla…."
Fyyy vad arg jag blev! har hänt en gång också när vi sålde kaninungar, så var det en som ringde hit och sa "hej jag är en varg och jag ska komma och äta upp dina kaniner." jag blev skit rädd (var bara typ 6år). asså jag förstår inte meningen med detta. suck..

usch vilka idioter det finns:(
ja jag blev jätte sur.
Folk som tror att de är roliga..
Lite ot kanske men en kompis satte ut en annons på blocket med sina getter, en man ringde vid 02 tiden och ville veta om de smakade gott :S Hur orkar människor?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Men snälla, omoget värre.
Dock är ju inte många andra som har annonseerna trevliga heller.
OT. Som en kille skrev till mig:
"hon är dräktig, ja men jag ville ju ha en kull men nu har jag tröttnat så hon säjs." (dräktig naturligtvis).

Ja, ngt liknande har jag oxå varit med om. Kan ta ett ex.. Jag hade satt ut en annons på en kanin jag hade förut och då ringde det en skåning och frågade om man kunde grilla kaniner och om dom smakade kyckling. Sedan frågade han om min ålder och då ursäktade han sig, "jaha men ursäkta jag visste inte att du var så liten". Sen frågade han mig om hur jag mådde och om jag hade msn. Jag blev rasande och sa att han inte såldes som mat, sen drämde jag i luren. Jag blev alldeles röd i ansiktet av ilska. J**la skåning muttrade jag. Av alla idioter som ringt och sagt ngt liknande så har det ALLTID varit skåningar ;/
Usch, vilka människor det finns. Men man får nästan räkna med det när man lägger ut annonser - tyvärr kan ju vilket pucko som helst skaffa internet dessa dagar -.-
Hanna
Usch! Vilket idiot..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Har inte fått puckade svar när jag annonserat ut marsvin (om jag ens haft annonser på de, var så längesen nu så jag vet inte riktigt…). Däremot fick jag ett nu senast, ska sälja min GP-råtta. "Ge mig den gratis så ska jag slå ihjäl den". Självklart med diverse stavfel.
Kan inte påstå att mailet irriterade mig det minsta… Det som var irriterande var att personen inte ens angett sin riktiga mailadress så mitt fina svar kom inte iväg. Jag som gillar att driva med idioter :(
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Det dummaste svaret jag fått, var faktiskt via telefon. Han som ringde hade tydligen glömt att trycka in den där koden som gör att man får skyddat nummer…bara det tyder på ointelligens.
Han frågade lite om marsvinen, verkade rätt så intresserad till en början, tills han frågade om dom brann bra! Jag svarade att det beror på vad man sprayar in djuren med, tändvätska är bäst, inte bensin för det luktar så! Han blev alldeles tyst och började sen skratta lite nervöst. Jag såg att han ringde från ett -08 nummer och jag sa sen att, jag ser här på min nummervisare att du bor i Stockholm, och jag ska faktiskt dit i morgon, så om du vill kan jag komma till dej med djuren??
……klick sa det i luren…..
En av mina hobbysar, att göra narr av redan dumma människor!
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#9 ha ha, jag skulle nog blivit sur. kan inte komma på nå checka svar bara sådär. :P
#9 Haha, vilken humor :) Jag hade blivit rasande och använt diverse svärord.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 - Hahaha! :)
Hehe.. lite ot här med, men man blir galen på alla teleförsäljare också.. Till min pojkväns familj kan det ringa folk och försöka sälja något till hans farfar.. när de svarar att han har varit död i ett antal år nu så brukar de bli rätt tysta.. :)
#9: Haha bäst! :'D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#13 Jo fast "vi" telefonförsäljare gör faktiskt bara våra jobb så folk som é otrevliga i telefonen "Tro mej d händer" tycker jag faktiskt borde växa upp och inse att vi inte ringer dem för det är kul!
Jag har fått mail av personer som vill ha dem som ormföda, de har iaf varit väldigt trevliga, försiktiga och förlåtande i mailen. Förstår ju helt klart att ormar också vill ha mat men tycker iaf att man inte svarar på en husdjursannons o vill köpa svinen som mat.
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

#9 Ja det är bara att spela med då brukar dom bli lite ställda. Det är sånt man får räkna med, fast det händer ju inte särskilt ofta.
Bara för jag skrev om ormar fick jag det här nyss Tja! jag vill köpa alla marsvin du har.. har en väldigt hungrig pyton orm som skulle gilla lite marsvins godis! ring mig Avsändarens telefonnummer är: 0707300****** Sånt är inte ok, skulle va ärligheten då
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Jag fick faktiskt ett samtall från en som skulle använda marsvinen i matlagning. Dom fråga om dom var lätta att ta ihjäl. Han skulle göra soppa på dom. Fy tusan så förbannad jag blev. Som om dom trodde jag skulle sälja marsvin till en sådan person. Vet ej om det var en som bara ringde och jäklas eller om dom verkligen skulle använda marsvinen i matlagning.
#19 tyvärr kan de väl ha blivit inspirerade av landet brunsås :(

Ingen ide att bli arg, det är ju det dom förväntar sig.
Sitter här och är helt förstummad. Finns det verkligen personer som håller på såhär?! Oavsett om de busringer eller är seriösa så är det ju helt förfärligt!
Jag har annonserat ut en del djur på blocket, men har faktiskt aldrig fått något oseriöst svar, tack och lov. Men jag svarar aldrig i telefonen, så vem vet, kanske har jag fått några bussamtal som jag inte vet om…
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?