Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1603 ggr
Hultan
0

Tokig på håriga kläder!

Nej nu blir jag tokig på att alla kläder är fulla med päls efter tvättmaskinen. Har haft fleece till grisarna men nu tänker jag prova med toalätt. Har ngn eftarenhet av tvättpåsar för att förhindra päls i maskinen? Har ngn erfarenhet av toalätt som underlag? Jag är skeptiskt, känns inte så skönt för grisarna att gå på?!, dom verkar dock obekymrade… Vill så gärna ha fleece.. Men jag tänker inte rolla kläderna efter att ha tvättat dom..

Med sunt förnuft kommer man långt!

[Pauline T]
0

Jag har toalätt men blandar upp med spån för att det ska bli mjukare. :)

elsasputte
0

Jag brukar köra en tom maskin efter jag tvättat saker till djuren, det blir mycket bättre då. Sen antar jag att du redan separerar marsvinstvätten och din egen :)

Sen brukar jag tumla handdukarna som vi använder, för likförbannat så får man en massa hår i mun och kroppen när man torkar sig efter man duschat. Se de fixar tumlarn åt mej :)

Men som sagt, kör en tom maskin mellan maskinerna så ska du se att de blir mycket bättre :)

Tycker oxå at toalätt verkar hårt men grisarna verkar inte bry sig så mycket, utan lunkar på som vanligt. (Provade förut men återgick till spån igen)

[braco]
0

Toalätt är väldigt bra, relativt mjukt, dammar inte alls, fastnar inte i marsvinens päls och suger upp vätska bättre än något annat underlag. Den är bättre än kutterspån och mer hälsosamt. Vissa träslag innehåller aromatiska oljor som är bevisligen skadliga för marsvin vilket gör att kutterspån inte alltid är lämpligt som burunderlag. Toalätt tillverkas av pappersrestprodukter och är helt fri från tillsatser och skadliga ämnen. Nackdelen med toalätt är att det är dyrt. Visa människor har klagat på lukten..

Fridaaaa
0

Är glad att jag "bara" har hundhår i vår tvättmaskin hehe
Men rollar alltid bort det värsta med roller, fungerar bra.
Plus att jag enbart ha kläder där hår inte fastnar så lätt när jag är med djuren som fäller :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
1

Jag har gett upp tanken på hårfria kläder jag. Inte för att de blir håriga i tvätten för det har jag inte märkt, däremot blir de håriga av att bara finnas till i vårt hem. ;)

Inte blir det bättre av att man nästan bara äger svarta kläder heller. ;)

Jag brukar roa mig med att plocka hårstrån från byxorna när jag sitter och väntar på bussen. :D