Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 586 ggr
[parlina]
0

Vilka raser och färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag är ny med det är med färger och raser inom marsvin,

så jag undrar vilka raser och färger mina två damer är?

Denna bild är det Mary 2 1/2år.

Frida B
0

#0 black/white skulle jag tro :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[parlina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och på denna bild är det Ginny 4mån.

[parlina]
0

#1 Ja den var nog ganska lätt =)

Frida B
0

#2 är inte så brapå färger, men om jag får gissa så ser jag lemonagouti/creme/white :P

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
0

Första är nonself black/white ser det ut som :)
Andra ser ut som en pet (korsning), färg vågar jag inte säga :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Binajis
0

Den första ser ut ha goldenstänk också. Så black/white/golden :)

Jag tror Ginny är creamagouti (då är det mörka choklad) istället för lemonagouti (där det mörka isf är svart), men eftersom långhår och korsningar kan vara blaskiga i färgerna är det svårt att säga tycker jag. Vi får se om någon annan med vant öga kan se vad det är :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Frida B
0

#6 hur 17 såg du det! ;D var tvungen att zooma in och titta jättenoga för att upptäcka det ^^

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[parlina]
0

Jo det stämmer att Mary har lite guldstänk =) Kanske inte så lätt att se på bild.

Ginnys bild är tagen när hon kom hit hon är ca 1 mån på bilden.

Hon är långhårigare nu. Ska fixa en nyare bild senare i dag/morgon.               Jag tycker att det mörka är svart.