Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2257 ggr
JohannaEkroth
0

Natt-aktiva?

Är era marsvin nattaktiva?

Mina blir det väldig fart på runt 23 på kvällen och jag vet inte hur länge de håller på och busar och springer. Sedan är de väldigt morgonpigga och är vakna fram till 08, sedan sover de rätt mycket under dagen för att bli pigga runt 17 igen och är vakna några timmar.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

wingren
0

Mina tycker jag verkar lugna på natten. Ja släcker när jag går o lägger mig vid 23-24 och sen när jag går upp är dem vakna :P Men brukar även vakna på natten runt 4 för att se att de är uppe o springer (: De verkar ha fått bättre rutiner nu det senaste iaf och verkar ta det lugnt/sova på nätterna :)

[Pauline T]
0

Mina är lugna på natten men när jag går och lägger mig så blir det väldig fart! De springer runt och runt och runt till i ca en halvtimme innan de lugnar ner sig! ;)

Fridaaaa
0

Mina är lugna på nätterna, mest fart på framåt 8-9 tiden, då börjar Lotus med morgongymnastik (popcornskutt) och så vill alla ha mat ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Mina är inte speciellt aktiva nattetid.

Frosstis
1

Är marsvin nattaktiva djur som hamstrar eller sover de på natten? Eller på dagen om man kallar på de kommer de upp då? :)

[Maijah]
3

#5 Marsvin är inte nattaktiva djur nej (: Däremot sover de lixsom mer i "skift", och det resulterar i att de även är uppe på nätterna ibland.