Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 844 ggr
Amanda99
0

Fel på ögat !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har hänt något med mitt marsvins öga jag vet inte vad det är för något , kan någon hjälpa mig !!??

Amanda99
0

bilden blev väldigt liten, men ögat är blått och röda små knölar runt om vad kan det vara?

imoon
0

Jag tycker att det ser ut som en ögonskada, alltså att t.ex. ett höstrå har stuckit marsvinet. Om ögat rinner väldigt mycket eller marsvinet verkar ha väldigt ont eller må dåligt på ytterligare sätt så kontakta veterinär direkt. Annars kan du prova att tvätta med koksalt, men blir det inte bättre alls inom några dagar så bör du kontakta veterinär.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Amanda99
1

Vi testar det och om det inte blir bättre så ringer vi veterinären! Tack för hjälpen !!

ponytails
3

Du ska inte bara tvätta med koksalt utan spola länge. Ta nere i kanten där det är svullet. Det sitter säkert något bakom ögat. Köp ampuller med NaCl, koksalt, som man lätt kan spola med. Det kommer inte bli bättre av sig själv om där har fastnat något under ögat. Skölj i flera minuter och titta noga om något strå, ax, eller spån tränger fram. Lycka till!

Amanda99
0

Tack så jätte mycket , jag vart jätte orolig först för jag hade inte varit med om något sånt här förut, ! Tack !!