Bra vikter eller?
Jag har införskaffat mig en ordentlig våg - äntligen - och har ikväll för första gången vägt ordentliga vikter på gullegrisarna.
Tänkte bara dubbelchecka att detta är fina vikter för åldrarna då jag själv tycker alla känns bra i kropp och hull.
Humla 3 månader - 593 gram
Haiya 3 månader - 611 gram
Hugo 3 månader - 703 gram
Rexpojke utan namn 3 månader - 535 gram
Plura 4 månader - 711 gram
Nelson 5 månader - 586 gram
Spader 6 månader - 601 gram
Chivas 7 månader - 785 gram
Charlie 9 månader - 745 gram
Rexhona 1 Antingen 1,5 år eller 3,5 år - 935 gram
Rexhona 2 Antingen 1,5 år eller 3,5 år - 980 gram
Det var alla.
Det som jag själv tycker känns lite jobbigt är att Charlie väger ungefär lika mycket som 3 månader gamla Hugo, och han är 9 månader. Men han har ju varit sjuk i princip hela livet och var för några månader nere på 600 gram så han har ökat.
Annars är det väl helt okej vikter va?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
När jag jämför dessa vikterna fastnar jag på Pluras hela 700 gram och 4 månader. Tror han är störst av alla om man ser ålder-viktmässigt, och tror att han bara låg på 50 gram när han föddes. :)
Jisses vad Hugo har gått upp i vikt! Haha Definititvt bra vikt på honom ;)
Nelson verkar vara en liten skit :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha ja Hugo har växt på sig till en stilig ung karl. ;) Lite kul att de två med högst vikt i förhållande till åldern, Plura och Hugo, är rumskamrater. Är deras matskål djupare än de andras tro? :D
Jag trodde faktiskt Nelson var större. Han känns lätt men ser mycket större ut, men så är det ju lite teddy/rex päls i honom så han ser nog bara större ut. Jag var helt bergis på att han var större än Spader men inte.
#3 Haha man kan undra ;)
Pepsi vägde 750 gram när han var runt 3,5 månad, kanske Hugo med kommer upp i? Haha :=D
Enzo är med stor nu xD
Ibland kan det luras lite :)
Det är som Pepsi, han ser mindre ut än Lotus men dem väger typ lika mycket hehe så kan luras mer än vad man tror ;)
Inte omöjligt, det är ju ett par veckor kvar till 3,5 månad. Ska se om vi lyckas slå er. ;)
Ja precis, och Nelson går ju med Spader nakenfis som ser mycket mindre ut för han saknar päls som fyller ut på samma sätt som fluffet till rumskamrat. ;)
#5 Hehe märker vi ;)
Ja jag tycker Blixten ser liten ut men han är inte det igentligen hehe päls kanske gör en hel del fastän den är korthårig? :)
Du slår inte Pepsis bror, han väger just nu 1200 gram och dem är snart 7 månader gamla ;) haha Pepsi väger nu 1051 gram xD Kolosser hihi :)
Åh herre gud!! 1200 på 7 månader? Hujedamig! :D Jag som tycker de vuxna honorna här känns ENORMA att hålla i då jag är van vid ungdjuren här. Det var länge sedan jag höll i ett enkilos-svin!
#7 Haha ja han är en koloss, kommer se han på lördag i Bäckebo :) Ska bli spännande hehe :)
#6 men frida då. Inte är Dox stor? 
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#9 Nej absolut inte 
#11 Haha eller hur, inte aaaaaalls! ;) ;) Fortsätter det så här landar han nog som en rejäl bit, det trodde jag inte när jag fick hem den lilla fjutten! :D
Vägde min snart 7 mån Dox igår, 1248g
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#13 Herre guuud! Vad underbart! Jag tycker 1200 gram låter som alldeles perfekt på en hane, hoppas mina blir så maffiga också. ;)
Kan säga att Dox inte är liten, såg han igår hihi :=D
Pepsi väger 1051 gram,
Dox är med farbror till Hugo, Humlan och Haiya :)