Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1302 ggr
ciss
0

Sött foto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en ursöt bild på lika sockersöta Nattie som sitter och myser i min säng. Tog bilden för några månader sedan. Är hon inte vacker?! :') <3

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Liinda]
0

Jo hon var jättesöt:) Och den var en väldigt bra bild också:)

_Anna93
0

såå söt!

FeliciaS
0

Fin bild! Jovisst är hon underbar :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

shintaida
0

Otroligt vacker bild och marsvin!

// Shintaida

paronskrutten
0

Söt, gillar röda och rödbruna färger :)

Tycker dock inte att öronen ser normala ut, på mina marsvin står de upp^^

Helena

idipidi
0

Hihi… Öronen "ska" vara stora, släta och lligga ner enligt standarden. Jag är så standardskadad att jag tycker små uppåtstående öron ser bedrövligt ut… :)

paronskrutten
0

Jo, jag vet. Mitt uppfödarmarsvin har också uppåtstående öron^^

Inte för att öronen är små menmen..:)

Helena

TRASAN
0

så fin hon var.

shintaida
0

Hon kanske inte ville lyssna just DÅ, så hon fällde ner örona??? Skrattande

Men himla söt liten rackare! 

// Shintaida

paronskrutten
0

Ja, eller hur^^

Helena

Blondi3
0

Jätte fin

ciss
0

Tack för alla kommentarer! Eftersom att hon inte ställs ut så bryr jag mig inte ett skit om hennes öron, hon är underbar ändå ..

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Hennes öron ser btw inte ut sådär IRL.

www.frihetenskaniner.se

FeliciaS
0

#13 Jag tycker att hon har jättefina öron. Alla mina rasrena marsvin har haft liggande öron, de två från zooaffär har haft uppstående. Tycker personligen att liggande är finast ^^, Läste på någon sida att rasrena marsvin enligt standard har liggande öron och virvlar oftast har uppstående och att man kan på så sätt se hur rasrent marsvinet är… Vet inte om det stämmer till 100% men det var i alla fall vad det stod.

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Jag tycker att det är trams med renrasiga marsvin^^

Bara djuret mår bra. Mitt uppfödarmarsvin känns jättestressad, måste fråga henne jag köpte honom av hur hans ungar är i temperamentet….. Han har dock stående öron, men hans bror är "bra" :)

Helena

KvirrZ
0

Jätte söt! :)

- Mvh Emma

katiz
0

jag tycker att det är trams,för hon gillar när örnrna är uppåt och det gör jag med.

_namnlos_
0

Fin :)

FeliciaS
0

Trams med renrasiga marsvin? Det är ju bara bättre om man vet vad som ligger bakom de, virvlar från zooaffärer kan ofta vara inavlade m.m och ha sjukdomar därför. Det vet man att en seriös uppfödare inte gör (inavlar). Så trams är det inte direkt. Men det är absolut inget fel på virvlar :) Alla marsvin är underbara.

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Virvlar?

Bara för att öronen inte ligger rätt betyder inte det att dom är virvlar…

Mitt uppfödarmarsvin har inte "fina" öron, men det spelar väl ingen roll?

Han är nervvrak och jobbig.

Mina djuraffärsmarsvin, jag har aldrig träffat gosigare marsvin :)

Helena

tyra
0

20# Bara för att du kanske har råkat få bra djur från djuraffären så är det långt ifrån alla djur som köps från djuräffärer framavlade och uppväxta på ett bra sätt. Och bara för att du råkat få ett uppfödarmarsvin (vad du nu menar med det egentligen) som har dåligt temprament så är det väldigt få marsvin som har det som kommer i från mer seriösa uppfödare. Och om ditt "uppfödarmarsvin" nu har så dåligt temprament så är det konstigt att han har avlats på.

paronskrutten
0

Han kmr från Countrystyle´s.

Helena

paronskrutten
0

Du är på mig hela tiden, det är inte särskilt trevligt att skriva "såkallat" uppfödarmarsvin.

Helena

FeliciaS
0

#20 Han kanske har haft en jobbig uppväxt. Dessutom sitter han väl själv hos dig oxå? Det kan ju absolut bidra till sämre temperamet, att han inte får umgås med andra marsvin när han vill.

Mvh Felicia

[Liinda]
0

Jag vill inte lägga mig i men ville bara slänga in en liten sak och det är att jag också har ett marsvin från Countrystyles och hon är hur go som helst absolut inge fel på henne inte varken temperament eller fysiskt. :)

FeliciaS
0

#25 Så bra :)

Mvh Felicia

fulfisk
0

Jag tyckte öronen var söta :) Mina har också liggande öron. Eller halvliggande kanske? Inte stående iaf.

paronskrutten
0

24: Jag ska inte behålla honom, onödigt att skaffa en kompis till honom då.

Mot allt jag tror på  är det mammas beslut att göra såhär. I det nya hemmet SKA han ha en kompis, om det funkar. :)

Helena

shintaida
0

#20 Paronskrutten!

Så här skrev Du: Han är nervvrak och jobbig.

Du verkar inte tycka om Ditt marsvin…  

// Shintaida

paronskrutten
0

Jag älskar honom, men han är…svår

Helena

Blondi3
0

Gunnar har liggande öron och Lennart har fortf lite stående, men de e så vackra så i mina ögon :D

Tycker inte det spelar ngn roll om de ligger elr står :) marsvinen e underbara iaf :D

Nicey_och_Smulan
0

#0 Wow….Du har verkligen lyckats fånga hennes charm. De ögonen, jag säger bara….de ögonen =D

tyra
0

#23 För det första så har jag knappt skrivit nått i detta forum så jag förstår inte hur du kan tycka att jag är på dej hela tiden. Och för det andra har jag inte skrivit nått "såkallat"…. Men jag kanske har missuppfattat situationen och det kanske inte är mej du menar.

tyra
0

#25 Nej precis, jag tror heller inte att hon föder upp marsvin med dåligt temperament. Speciellt inte om man väljer att avla vidare på dom. Så därför tycker jag att det låter konstigt att prata om en avelshane som nervvrak och jobbig då kanske inte är särskillt lämpligt att avla vidare på en så hane.

paronskrutten
0

"20# Bara för att du kanske har råkat få bra djur från djuraffären så är det långt ifrån alla djur som köps från djuräffärer framavlade och uppväxta på ett bra sätt. Och bara för att du råkat få ett uppfödarmarsvin (vad du nu menar med det egentligen) som har dåligt temprament så är det väldigt få marsvin som har det som kommer i från mer seriösa uppfödare. Och om ditt "uppfödarmarsvin" nu har så dåligt temprament så är det konstigt att han har avlats på. "

Helena

tyra
0

#35 Jag förstår inte vad du menar, du får förklara.

paronskrutten
0

Äh skit i det

Helena

Blondi3
0

usch vilken dålig stämning här e inne

ciss
0

Kan ni bara SLUTA?! Jag lade ut en bild på ena mitt marsvin och fick några gulliga kommentarer, och sedan började ni diskutera öron och uppfödarmarsvin.

Kan ni inte starta nya trådar om detta istället för att rent ut sagt förstöra min?! Stämningen är inne är urdålig.

Sedan så, jag bryr mig inte ett skit om hur hennes öron ser ut. Hennes öron ser inte ut sådär på riktigt heller, de är mer stående. Men hon är underbar som hon är, oavsett hur hennes öron ser ut! Och JA, hon är djuraffärsköpt.

Sluta förstöra stämningen och tråden! Skapa nya trådar om öron och uppfödarmarsvin och ni tycker att det är så himla viktigt!

www.frihetenskaniner.se

Blondi3
0

Håller med dig ciss, verkligen trist att det ska bli som det blev. Tycker hon är vacker :) Och bilden är otroligt bra dessutom !

ciss
0

Tack Blondi3! :) <3

www.frihetenskaniner.se

Blondi3
0

Det var så lite så ! :) Tycker som du, spelar egentligen inte roll var man köper dem eller om öronen står eller ej :) Huvudsaken är att ens marsvin mår bra och sen älskar man ju han/hon iaf :D

Hur gammal är Nattvind? :)

ciss
0

Hon är lite mer än 2½ år. Hurså? :)

www.frihetenskaniner.se

AnnaW
0

Gud så bedårande hon är. JättefinGlad

ciss
0

Tack!

www.frihetenskaniner.se

Blondi3
0

OKej :) Nej mest nyfiken .. hehe .. mina är så små :P

shintaida
0

#30 Paronskrutten!!

Så är det när man är "förälder".

Det blir ingen större skillnad när Du får egna barn!

*fniss*

Jooo, Du, vännen, tygla ditt humör här, var snäll och du får snällt tillbaka…ok? 

// Shintaida