Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1055 ggr
_Charlie
0

Saknad päls på magen?

En liten fråga bara. Är det normalt att de saknar eller har väldigt tunnt med päls på magen vid bara några veckors ålder?

Binajis
0

Det beror lite på vad det är för ras. Strävhår kan tappa hår och se rikigt hemska ut en period. Jag vet ärligt talat inte riktig varför, vissa menar att det beror på diandet men sedan pratas det om byte av bebispäls i vissa sammanhang. Är det inte strävhår tror jag inte att det är sunt, nej..

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

_Charlie
0

Det är min lilla lunkapet tjej. Hon är 4 och en halv vecka. Såg det nyss när jag höll henne lite på ryggen att hon har tunnt med hår på magen och nästan inget i en sträng på mitten från hakan till grenen liksom. Man ser klart och tydligt den rosa huden under. Tänkte att det kanske är så när dom är så små?

Binajis
0

#3 Är det en liten lunka så skulle jag inte oroa mig. Avvakta och se, pälsen borde börja växa ut snart. Blir det inte bättre inom en vecka så kanske ett veterinärbesök vore på sin plats, det är ju samtidigt ett halvtypiskt ställe för sellnic.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

_Charlie
0

Okej, då väntar jag med att oroa mig. ;) Hon kliar sig inte något vad jag kan se, inte heller kompisen hon kom med. Kompisen är samma mix men några veckor äldre, och har också liiiite tunnt med päls på magen men absolut mer än Kihara.

Däremot har kompisen svamp på fläcken bakom örat upptäckte jag ikväll, men några andra märken syns inte så förhoppsningsvis är det bara bebispäls. ;)

Fridaaaa
0

Ingen svamp hade dem när dem åkte ifrån mitt i alla fall :)
Kollade nämligen igenom dem ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.