Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 1007 ggr
Piff & Puff
0

Färg på Teddisarna Piff & Puff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, som nybliven marsvinsägare blir jag ju nyfiken på att få höra vad färgerna på mina små kompisar heter. Någon som är snäll och vill hjälpa mig och tala om vad man kallar dessa.

Börjar med Puff

Piff & Puff
0

Ytterligare bild på Puff.

Piff & Puff
0

Här kommer bild på Piff.

Piff & Puff
0

Och en bild till på Piff

Piff & Puff
0

De är sex - sju månader gamla så jag antar att de inte ändrar sig något i färgerna - eller kan de göra det? Finns fler bilder i mitt album.

Tack för ett underbart trevligt och hjälpsamt forum!

//anneli

Binajis
1

Jag skulle säga buffagouti/buff/white på Puff. Den färg det finns mest av skrivs först, osv. Det är lättast för sig som ser honom i verkligheten att veta vilken färg som han har mest av :)

Piff ser ut att vara buffagouti/white. Har han någon beige fläck någonstans är han buffagouti/white/buff =) Fina pojkar!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Piff & Puff
0

Tack för ditt svar Binajis,

Knepigt med färger. På Puff så blir det buffagouti eller white som blir mest och det är svårt avgöra vilken färg som det är mest av då hela magen är vit men dock så är ju hela rumpan buffagouti …

Piff & Puff
0

Hittar ingen fläck med "buff" på piff och hans mage ser ut så här, han har tre vita fötter och en svart fot med en vit tå.

Piff & Puff
0

Oj, det är ju en hel vetenskap det här med färger har läst artiklarna här i forumet om färger och det lär väl ta lite tid innan man får kläm på det där Obestämd