Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: uppfödare
Läst 2496 ggr
rosablomma
0

Harlequin uppfödare i skåne?

Hej!

Jag är super intresserad och skulle vilja skaffa mig en harlequin och en teddy.

Någon som vet bra uppfödare i skåne?

tacksam för svar :)

Cavia
0

Kolla med Duettens, föder upp magpie och får säkert nån harlequin emellanåt….

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Eulwen
0

Duettens föder inte längre upp magpie/harlequin, hennes djur har flyttat till en annan tjej.

Cissi Löfkvist, Klockaregårdens marsvin. tigerprinsen@hotmail.com

Harlequiner är inte helt lätta att komma över, det föds ganska få. Ska själv få hem en hane om ett par veckor. Från Arinah här på MiF. Skrattande Godisgrisen (Chokladfabrikens) får harlequiner ibland också, men då är det Uppsala-Sthlm som gäller. Transport brukar kunna gå att ordna i samband med utställningar och så annars.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har själv en harliquin, verkligen fina!
Dock är min ifrån en petkull :)

Lycka till med letandet!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rosablomma
0

Har ni någon erfarenhet av super mammiga pojkar?

har en hane på 4-5mån som hela tiden ska in under min lunkaryas(hane) långa päls och gömma sig. vilket han absolut inte får och det utdelas en del hårda protester från lunkaryan.

då honan i min lilla flock ska flytta till egen bur pga dräktighet är jag lite orolig för min lilla hane som då kommer förlora sin "mamma". Hon har blivit lite av ett substitut för honom då han vart väldigt mammig när han var bebis.

Ska man forsöka hitta en gammal avelshona som låter honom mamma henne? eller?

Vad hade ni gjort?

Eulwen
1

,#4 Jag föreslår att du startar en ny tråd under Beteende och hantering så får du säkert bra svar på din fundering. :-)

Fridaaaa
0

#4 Han är inte kastrerad eller hur? Då är det intelämpligt att ha han med hona, för då kan hon bli dräktig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.