[Bidrag] Månadens marsvin december 2011
Bättre sent än aldrig brukar man ju säga…
Här kommer bidrags-tråden för Månadens marsvin december 2011.
Regler:
* Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.
* Ett marsvin per bild (om inte annat anges). **
I december är det tillåtet att ha fler marsvin med på bilden. Samtliga marsvin som finns på bilden är med och tävlar i det aktuella bidraget.**
* En kort beskrivning av marsvinet (och eventuell förklaring för temat) ska finnas med varje bidrag.
Eftersom det i december är tillåtet med mer än ett marsvin per bidrag ska det finnas en beskrivning av var marsvin med på bidraget.
* Samma marsvin får bara delta en gång per månad.
* Ett marsvin som vunnit Månadens marsvin en gång under året får inte delta i tävlingen igen samma år.
* Samma bild får bara delta en gång per år - en bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.
Övrig information:
* Någon dag efter sista inskickningsdag startas en omröstning där medlemmarna kan rösta om vilket av de tävlande bidragen som ska bli Månadens Marsvin.
* I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2011.
December
Tema: Högtid
Vad är högtid för dig och dina marsvin? Firar ni första advent på ett högtidligt vis, är julen den största av högtider, kanske nyår som är högtidernas högtider, eller är det kanske något helt annat som är den största högtiden för just Er?
Skicka in din tolkning av månadens tema och var med och tävla om att bli Månadens marsvin i december och kanske rent av Årets marsvin 2011!
Observera att det denna månad är tillåtet att ha med mer än ett marsvin i samma bidrag (se ovan).
Sista datum för inskickning av bidrag: 10 januari klockan 18.00-bidrag som skickas in senare (eller som ej följer reglerna) diskvalificeras.
OBSERVERA ATT DET ÄR EN MYCKET KORT TÄVLINGSTID DENNA MÅNAD!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Bidrag 2
Aragorn och Nintendo älskar att gosa in sig i mysplädar i soffan tillsammans med oss! På julafton var det ingen ändring - utom att de fick ligga i en tomteluva istället;) Varje myskväll är en högtid här hemma! De fick ett nytt hus i julklapp och nya myspläder - samt en massa gott att äta. Min sambo tyckte att de skulle få köttbullar - men pojkarna valde grönsakerna istället ;)
Bidrag 4
(marsvin på bild, från vänster; Almira, Emi & Dimona)
Här hemma är det nog julen som alla ser fram emot mest. Och grisarna fick sig en riktig festmåltid på julafton, då de även fick smaka på konstiga rödbetor och främmande gröna bollar som tydligen kallas brysselkål.
Julpyntet verkade dock inte uppskattas av alla, särskilt inte av Almira, som på bilden, istället för att sitta och se söt ut framför kameran, roar sig med att riva ned det "fina" glittret som hängde bakom. En och annan tomte for även i golvet vid fototillfället…
Bidrag 5
(Sweetypie)
Jag tycker att Julen är den bästa högtid, mycket mysstämning och grisarna blir nog lite extra bortskämda också.
Jag har valt att ladda upp en bild på Sweetypie eftersom just dessember var hennes sista månad vid liv. Hon gick bort 1/1-2012.
Sweetypie var en underbar liten hona som alla älskade. Dock var hon en liten fegis och sökte alltid skydd bakom sin tuffa burkompis Grethel.
På den första utställningen som jag deltog i, hade jag med mig Sweetypie som kammad hem BIM. Världens stoltaste matte!
Vila i frid Sweetypie!
Bidrag 6
Lizzie & snövit.
Lizzie är min älskade satin virvel. Kom hit som omplacering.Satt själv i 1,5 år för hon var aggresiv mot andra marsvin. Världens snällaste.
Snövit hämtade jag tillsammans med 6 andra vanskötta marsvin. Snövit har levt upp & är hela familjens charmör.
Tycker att dessa två är vad Julen betyder- hopp & glädje.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Bidrag 7
Hos oss firar vi inga högtider på det stressiga överdrivna sätt många andra irrar runt i. Vi tar det lugnt och njuter och unnar oss lite extra.
Det här är Humla och Haiya. Våra underbara små juveler till flickor. De enda flickorna i marsvinsskaran och det märks. Även dom passade på att unna sig lite extra över julen, inte bara med de extra godsaker matte stoppade in i buren utan även genom att dra hem pojkar på rummet.
Jo då, finbesök av 2 herrar lyckades dom ordna. Även om de busiga herrarna inte fick stanna länge när matte upptäckte dom märktes det att de var nöjda över sitt hyss. De tjattrade tillsammans hela kvällen och jag kan svära på att det var typiskt flickfniss de stolta tjejerna höll på med. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Bidrag 8
Sol och liv, som kommer vara kompisar resten av sina liv delar på den goda melonen som dem fick efter resterna på nyår! Smaskens var det tyckte dom! Dom gör allt tillsammans och litar på varandra till högsta nivå. Fast ibland kan dom ju tjafsa om vilken som skulle få den största biten gurka eller få den saftigaste biten äpple ;)
Här äter dom sin goda melon bit!

Jag får tyvärr inte ut någon röstningstråd (får felmeddelande) men har rapporterat problemet till iFokus så förhoppningsvis kan röstningen komma igång snart!
**SMF 237 Sweet Dream's
NOlife whiteout pets <3

En annorlunda variant av röstning har startat och hittas här.
**SMF 237 Sweet Dream's
Och Blixten vad vår lilla "julegris" hihi