Intressat bur
Som de gör av någon typ av hyll kombination i USA
Det borde ju finnas något liknande att få tag på här i sverige också …eller ? har för mig att jag har sett plasten iallfall, men kan inte komma på var ;)
Det finns i Finland men inte i Sverige så vitt jag vet :)
Hanna
Det finns i Finland som #2 redan skrev :) Jag har 30st bitar väldigt bra men dock har mina grisar tuggat på dom men det bryr jag mig inte om :)
Plasten kallas för kanalplast och säljs som Correx, Wellplast eller Coroplast.
Det används främst i växthus och finns på vissa byggmarknader så det du kan göra är att söka runt.
Har dock uppfattat materialet som väldigt dyrt, men det ska vara kontaktvänligt, dvs inte farligt för marsvinen.
Vet inte om det finns olika varianter, men kolla främst upp det innan du gör nåt inköp.
Gallerdelarna säljs inte här i Sverige men går att köpa från UK och USA via exempelvis online auktioner.
Tror du kan söka på "grides cubes" eller liknande.
#2 och #3 Vet ni vad de heter om man ska köpa dem ifrån Finland?
Är själv intresserad av sån lösning men jag gav upp och gjorde en bokhyllevariant istället.
Dock är den rätt otymplig så om du hittar nån schyst lösning liknande detta så får du väldigt gärna tipsa oss andra 
#4 Jo plasten är dyr :P Ville ha ett tag men skippade det det skulle ha blivit för dyrt. I Finland kallas burarna taikakuutio :) Dom säljer det i en affär som heter Hong Kong. Dem hade något annat namn på dom men de förstog då jag frågade efter taikakuutiobitar :)
Hong kong är våran billighetsaffär, dom har massa knasiga saker som är billiga :D