Lösa för första gången :)
Mina nya små kompisar har varit lösa i köket för första gången och "pratat" med både hunden och katten, dom till och med kissade i toalådan jag ställde ut, bajspluttarna hamnade lite här och där runt lådan. Helt sjukt ändå att dom gick i strölådan och kissade, jag har inte ens haft dem en vecka än - duktiga killar 
Bilder här!
Ååååååh, vad gullig bild! :D Smälter!
Gud så fina dom är! Det är något alldeles speciellt med teddys och rexar. ;) Härligt att allt går bra och vad duktiga dom var som förstod vinken med kisslådan, det är annat mot mina kissmonster som lägger pölar lite här och var! ;)
Vill passa på att poängtera vikten av att hålla klorna så korta det går. Kanske bara ser ut som att klorna är längre än i verkligheten på kortet så menar absolut inte att kritisera, bara ett litet tips. :)
Själv har jag precis börjat våga klippa så långt ner det bara går, och jag har klippt klor i 7-8 månader nu. Ju kortare du vågar klippa, ju skönare är det för grisarna.
Lycka till med de små liven! :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Gulliga! :)
Mvh Linnea
Sött hihi :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fick hjärtat i halsgropen när jag såg bilden. Ser precis ut som mina små tjejer i färgen som jag hämtade hem härom dagen. Gulligt med hunden.
Jag har också två hundar varav den ena är uppväxt med kanin o marsvin. Min golden har aldrig träffat sådana tidigare. Blandisen som är van blev helt galen o vill bara vara vid buren hela tiden. Är dörren stängd sitter han klistrad utanför medan golden inte brydde sig nämvärt. Blir inte alltid som man tänkt sig men det lägger sig nog med tiden.
Ja, visst är dom söta, och Kelly vår hund vill pussa, nosa och slicka :)
Charlie - jag vet det med klorna (har ju även hund och katt) och det är som du säger dom är för långa men jag hämtade marsvinen i söndags och klippte dom när vi kom hem så jag ska klippa dom i morgon igen tänkte jag, vill inte ta för mycket åt gången när de inte varit klippta på ett tag.
Tycker det är otroligt med "toaletten"! Jag plockar igenom buren varje dag och tar bort "pluttar" och det strö där de kissat har jag lagt i ett hörn. I dag var det inte kiss någonstan i buren Puff gick till och med bort till kisshörnet och kissade när jag höll på att göra rent buren
har aldrig haft marsvin förut men jag är helt farscinerad av att de går till ett ställe får se om det är en tillfällighet eller om det håller i sig. Så idag tog jag även bort en del från kisshörnet men inte allt för att "lukten" skulle vara kvar så de inte överger sitt hörn.
Kickilu - hoppas de vänjer sig vid varandra - underlättar ju en hel del om man inte behöver vara livrädd så fort man har dem utanför buren.
Tack för era kommentarer!!
Jättesöta! :D

#6 Ja jag tror att de vänjer sig med tiden. Måste bara få fråga vad det är för ras på eran hund?