Min sixten är nog sjuk
Han vill inte äta, och verkar hängig. Nästan lite febrig.( Jag har gett honom proviva i spruta och det fick jag i honom.
Vad gör man??
Veterinär! Om du inte kan åka måste du mosa höbaserat pellets, blanda med vatten till en gröt och mata honom med spruta.
Med sunt förnuft kommer man långt!
Du kan också mixa grönsaker till en pure och mata, lägg till extra c-vitpulver askorbinsyra.

Han åt råa rödbetor idag , kan det ha med det att göra?
Första gången? Hur mkt?

Det va inte så mycket , Va lite kvar som jag hade rivit till maten. Dom va 2 som åt det
Jag vet inte faktiskt. Är han hängig redan så tror jag tyvärr han har små chanser att överleva natten. Vill du ge honom en ärlig chans bör du åka till veterinär.

Jag gav honom 10ml proviva, nu har han ätit lite hö och gnagt på en morot. Tom smakat på Tomaten:-) Hoppas hoppas att han är bättre
Hur går de…? Skickar me lite styrka & mod
Mina för rödbetor som godis ca en gång i månaden….och jag har inte märkt någon negativ effekt av det.

Idag mår han bättre äter lite hö och har druckit vatten. Ska köra iväg och köpa lite persilja det e smaskens för små pojkar :-)
Ger han proviva några dagar vill för säkerhets skull. Han ser piggare ut på ögonen idag :-)
Rödbetor är ok att ge :-)