Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1163 ggr
annolja
0

Kliver de upp i handen?

Ni som är erfarna marsvinsägare: När ni ska ta upp dem, kommer de frivilligt upp i handen eller får ni tränga in dem i ett hörn eller dylikt. Hur tycker ni man ska gra i början, man måste ju ta upp dem ibland även om de inte vill.

BaraLisa
0

Det vanligaste är väl ett mellanting.

Med vänliga hälsningar Lisa

Fridaaaa
0

Morris kommer fram, de andra får jag i regel ta i t.ex huset :) Ibland går det med Blixten & Lotus att ta rakt fram i buren men dem kommer inte fram om jag inte har godsak:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bävern
0

Min syrra har ett marsvin som hoppar upp i händerna så fort dom sträcker fram dom =) hoppas mina oxå vill göra så sen =)

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

Frida B
0

Melvin (mitt marsvin) hoppar oftast upp i handen, men mimmi får man ta när hon är undeer brädan vi har i buren (som både skydd och utkiksplats). men det är bättre än att jaga marsvinen så att dom blir ihjälstressade :) men mimmi är oxå rätt ny här (typ) och väldigt skygg av sig

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

lillamarsvinet
0

jag får tränga in båda i ett hörn:) fast inte så att dom skadar sig:)

♥kram Linnea♥

[Quickeman]
4

Ingen av mina kliver upp, men 3 stycken av 7 sitter helt stilla när man tar upp dom i alla fall Glad 1 går undan lite, och de resterande 3 får man "jaga" Flört

Isnona
1

En av mina är en riktig klätterapa som klättrar upp i händerna så fort man har dom nere i buren. Räcker att man ska ställa ner en matskål så vill han upp =) Resterande brukar faktiskt sitta helt still när man ska ta upp dom, men ibland vill dom absolut inte ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

annolja
0

Intressant att höra att det är så olika mellan marsvin som bor tillsammans. Någon som har tankar om vad det beror på?

Fridaaaa
0

#8 Tror det är personligeten :) Och lite hur dem står i rang ^^

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kodex
0

Mitt ena marsvin är jättelätt att ta upp. Hon är helt stilla. Den andra är lite mer spattig av sig men det tar inte lång tid att få henne lugn så att jag kan ta upp henne. Tränger inte in i något hörn i alla fall, utan det viktigaste är att jag tar upp henne "underifrån" med armarna så att de inte kommer ovanifrån utan händerna/armarna lyfter upp henne när de i princip ligger på burbottnen. Då är hon helt lugn! Nu har jag bara haft mina i snart två veckor men än så länge ser det bra ut!