Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 5621 ggr
nimroda
0

istället för fortimel?

hej

va idag på apoteket och skulle köpa in lite fortimel, tydligen har de blivit en beställningsvara  och var slut i hela malmö.

fick då ist ett annat märke  som heter Resource komplett näring teho från nestle  som tydligen skulle vara samma sak.

undrar då ifall detta går att ge ist för fortimel?

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

trocadero
0

Ja det kan man ge istället. Men man bör tänka på att den fortimel man brukar ge innehåller 200 kcal/200 ml medan Resource komplett näring innehåller 300 kcal/200 ml så lite skillnad är det ju.

nimroda
0

Tack =) men hur mycket rekomenderas de att ge per marsvin då?

Sandra-B
0

Ja, man kan Resource istället. Mina marsvin totalvägrade det dock (fick med några flaskor hem när min farmor dog för några år sedan som hon hade haft). Mina grisar åt det inte ens när jag blandade i det i deras kligröt (något som de normalt älskar och speciellt om det serveras med fortimel i).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
0

Vad är det för "sorts" marsvin du ska ge det till (bebisar, unga, vuxna, gamla)?

När jag ger mina marsvin fortimel (ungar som inte diar, dräktiga som är kinkiga med maten, eller de som är lite sjuka exempelvis) brukar de få äta så mycket de vill, brukar dock ha en minimigräns som varierar beroende på varför jag matar, hur djuret ifråga mår och så.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

nimroda
0

de är fräktiga honor jag ska mata med de här =)

westblom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

man kan ta Soja mjölk och blanda med havremust det är skonsamt för magen,det finns i vanliga mataffärer,