Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 839 ggr
ShitGoose
0

Ska skaffa marsvin, men..

Har bestämt mig för att skaffa marsvin, men så kom jag ju på att om några veckor kommer vårat badrum att renoveras, det brukar ju ta ett tag, minst ett par veckor och det kommer ju låta en hel del, mitt rum ligger precis bredvid badrummet och där jag tänkt ha buren är liksom precis vägg i vägg eller hur man ska säga.

Så då undrar jag ifall det skulle vara bättre om jag skaffade grisarna när badrummet är helt klart? Eller om jag försöker klämma in buren någon annanstans kanske.. Jag vill ju självklart leta marsvin nu när allt är fixat och så, men om det är bättre att vänta så gör jag ju självklart det.

Medarbetare på Sphynx iFokus

Fridaaaa
4

Jag hade väntat tills renoveringen är klar.
Lugnas för marsvinen :)
Du kan ju kolla runt, och ev tinga marsvin, så har du lite tid på dig att hitta dem "rätta" marsvinen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EvaLuna
2

Absolut vänta. Grisarna kommer att vara skärrade nog efter att ha flyttat hem till dej

[Pauline T]
2

Vänta säger jag också. Tror att marsvinen skulle bli ganska stressade.

Aristarcos
2

Ta dig tiden och finn två fina marsvin från en uppfödare, du kan säkert få dem hållna till dig om du tex betalar för dem eller så tills du kan ta dem. Det kan ta ett tag att hitta rätt ras och rätt kön. Så då har du tiden för dig att hitta just dina perfekta marsvin. ( köp ej från djuraffär du kan få fel kön, Ohyra m.m med )

[braco]
1

Vänta och precis som #4 säger köp hos en uppfödare.

[SallysPigge]
0

Ska badrummet bilasupp så ska du verkligen vänta, inte ens människor kan vara hemma då. Jag vet själv …

ShitGoose
4

Men då väntar jag tills det är klart.

Jag kommer självklart att köpa från en uppfödare Glad

Fridaaaa
0

#7 Funderat på vilken ras du vill skaffa? :)
Och kön? :)

ShitGoose
1

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken ras.. Egentligen spelar det väl ingen roll, tycker alla är fina, men har kollat lite på lunkarya, sheltie m.m, har fastnat för de långhåriga :) Kön spelar heller ingen roll.

Aristarcos
0

Tänkt på att alla långhår bör klippas ner och hållas på med de kräver mer skötsel än de andra marsvinsraserna oftast.

ShitGoose
0

Jag är medveten om det men jag tycker om att hålla på med pälsvård så det är inga problem.

ShitGoose
0

Satt och kollade runt lite, självklart så hittade jag två superfina honor och två utav mina favoritraser(och färger).. Haha, så typiskt! Tror jag låter bli att kolla tills det verkligen är dags Flört

En fråga, har en tvbänk som är ca 122x51 som egentligen ska slängas så tänkte ifall man kunde göra en bur utav den i stället men det kanske skulle det bli lite för smalt? Obestämd

Fridaaaa
0

#12 Nej det går bra :)
Blir bra mått till 2 flickor.
Mina burar är 140x60, 120x50 och 100x50 :)

ShitGoose
2

Okej, men vad bra! Skrattande

Tror jag också bestämt mig för att strunta i att köpa från uppfödare och ta omplaceringsmarsvin istället.. Får dåligt samvete eftersom jag vet att det faktiskt redan finns massor av marsvin som behöver nytt hem. Men jag får se hur jag gör, det är ju ändå ganska lång tid kvar Glad