Ny marsvinskamrat! :D
Nu äntligen så har Korven fått en liten kompis!
En liten hane på 6 veckor, det blev ett spontanköp på zoologiska :P Jag och min mamma skulle köpa hö och medans hon betalade så tjikade jag in där djuren finns och där fanns det 4 marsvinsungar som kom in dagen innan!
Två hanar och två honor! Första gången jag såg den lille killen så blev jag förälskad!
Jag frågade min mamma om vi kunde köpa honom för han vi hade tingat från blocket låg ganska långt bort och det blev aldrig av..
Men min mamma tyckte att vi kunde köpa han på lördag men jag kunde verkligen inte lämna han där, så vi köpte honom!
När vi va hemma så la jag ner korven och den lille på golvet och dom skrev av glädje! Dom sover, äter, busar och gör allt tillsammans! Varje kväll så får dom ungefär en timmes golvtid och när jag ska ta upp dom så tar jag ju en i tagen, och dom skriker när dom inte är brevid varandra!
Känns så skönt att dom stortrivs med varandra :D
Bilden är på den lille! Ge gärna tips på namn :)
Grattis! Så söt och kul att dom går bra ihop :) Som namn så kanske Puff, Akillez eller Pepsi? Är inte så bra på namn hehe.
Skönt att det går bra. han uppskattar säkert sällskap :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gullig liten gris!!
Piff eller Victor kanske??
Hälsningar Diana och djuren <3
Är han helvit på resten av kroppen? Jag har nämligen en hona med nästan exakt den teckning som din lilla bebis har! Fast hon har lugg.
Tycker han ser ut som en Nalle! 
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Gullig :)
// Polly
#6 Nee.. han har ett svart sträck runt midjan och bakom sträcket är det svart och lliiiiite brunt :) Hoppas du förstår :P