God natt min Charlie ♥
Nu har Charlie somnat. Efter 7 långa månaders kamp mot bakdelsförlamning, obotlig svamp, grav sellnic, och vidriga epilepsianfall har hans 10 månader korta liv fått ett slut.
Flyg älskling, flyg.
Nu är du fri. ♥
:(
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Åh :( Vila i frid underbara Charlie!
Fick i alla fall träffa dig 1 gång<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej vad synd! Vila i frid söta lilla Charlie… :'''(
Inte Charlie
Verkligen synd… Vila i frid vackra Charlie
Tack så mycket.
Charlie min lille hjälte, aldrig sett på maken till en så stark liten gris.
Sov gott Charlie :'(
Nu är hans kamp över , sov så sött…
Kram
tänker på dig charlie kram
Vila i frid lilla söt
R.I.P Charlie♥♥♥
En kille värd att minnas,trots alla hans sjukdomar så vägrade han att ge upp, för att vara så liten hade han ett enormt stort hjärta och en kämparglöd få förunnat att få. Han var en kämpe, en krigare som vägrade låta sjukdomarna knäcka honom, hans livsvilja och livsglädje var det som gjorde honom så speciell♥ Men tyvärr allt har ett slut, även för Charlie!
Jag kom att älska denna lille gris fast jag aldrig träffade honom, jag har följt Charlie och hans mattes kamp för att han skulle få bli frisk och få ett långt och lyckligt liv nu blev det inte så!
Charlie är min Hjälte som jag beundrade för han älskade livet, jag kommer aldrig att glömma Charlie för hans mod och livsvilja.
♥ Charlie ♥ Min Hjälte nu och för alltid!
En stor elog till matte som inte gav upp Charlie, där många hade givit upp och låtit honom somna in mycket tidigare ♥
Stor tröst kram till Matte och pojkarna ♥
Alla stavfel och upprepningar beror på att tårarna spruta och näsan rinner…
Ska tända att ljus för underbara Charlie ikväll…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
sov gott charlie♥
♥kram Linnea♥
Vila i frid Charlie! Beklagar sorgen :(
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Sov sött Charlie…
*Tröstkram till matte* 
Godnatt <3
Vila i frid =(
Sov så sött lilla Charlie <3
http://minbecel.blogg.se/
http://mina-duvor.webs.com/
Sov gott lilla kämpe!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Sov sött Charlie <3 Du har kämpat väl!
Mvh Linnea
Beklagar :(
Sov gott lilla Charlie ♥
Hälsningar Diana och djuren <3
Åh, vad tråkigt att läsa! Ni som kämpade så länge… :(
Vila i frid, frisk och kry på de evigt gröna marsvinsängarna ♥
Sov sött starka Charlie
sorgligt att läsa,,, har också följt er kamp…
vila i frid fina Charlie och kram till matte!
Tack så mycket för alla fina ord.
Picasso… ♥
Det känns så konstigt. Så overkligt. Att han inte längre finns. Jag undviker att spendera mer tid än nödvändigt vid burarna. För Charlies bur är tom. Jag har inte ens städat ur den. Det känns så definitivt.
Chivas har fått flytta in i Edwards bur efter att ha gått själv ett par dagar. Jag undviker att se in i den buren mer än nödvändigt också. Det är så fel. Chivas och Charlie var det ju. Det visste ju alla.
Jag går vidare med mina dagar men marsvinen tar inte mycket tid av mig. Det känns fel. Charlie var först här, och ingen av alla de andra skulle kommit hit, om det inte vore för Charlie. Charlie startade allt.
Jag gjorde verkligen allt för Charlie. Jag var bestämd över att han skulle bli frisk. Jag lovade honom när han flyttade hit som liten att jag skulle ge honom det absolut bästa livet han skulle kunna få, och jag misslyckades gång på gång att hjälpa honom bli frisk.
Jag vet inte vad som var meningen med hans liv. Varför han fick den förbannelsen att råka ut för alla sjukdomar som finns och inte lyckas bli frisk, trots otaliga preparat och behandlingar och veterinärshjälp. Ingenting hjälpte. Vad var meningen med att leva så kort, och vara sjuk så länge. Och varför fick jag inte lov att göra honom frisk, jag gjorde ju allt som man ska göra, han fick alla mediciner som skulle göra honom frisk.
Alla nätter jag vakade över honom, plockade svamppäls, alla nätter jag stått klockan 2-3-4 på morgonen och badat honom för att få bort hans besvär. Alla hundratals, kanske rent av tusentals gånger jag hållt honom hårt i famnen för att hindra honom att skada sig själv under sina krampanfall.
Just den sysslan blev till vardag, det var fullt normalt att springa till buren 5-10-20-30 gånger om dagen och hiva upp den lilla krampandes frenetiskt sprattlandes älsklingen och krama honom stadigt tills allt var över.
Jag har så många gånger suckat i desperation och trötthet över energin som gått åt till att vårda Charlie, men idag vill jag inget annat än att hålla hans liilla hårlösa, krampande kropp i min famn.
Nä nu blir jag riktigt ledsen
Jag har följt Charlie i han kamp och hållt tummar och tår för hans tillfrisknande. Det gör ont att höra att han inte finns mer ….
Jag beklagar verkligen …. 
#9 Vad fint du skrev ….
#25 Tack. ♥ :(
Sov gott Charlie :( Vila i frid <3