Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2221 ggr
Madick
0

Vibrerande marsvin??

Min 1,5 åriga hane har under dagen "vibrerat" när vi har honom i famnen. Som små rysningar, företrädelsevis när vi stryker över ryggen eller pratar. När jag lät honom sitta ifred kom det då och då men slutade aldrig riktigt.

Nu blir jag ju nervös, brukar marsvin göra så och i så fall varför? Jag kan inte påminna mig att jag känt det förrut.

Fridaaaa
0

Ja marsvin gör så :)
Vissa av mina gör det i famnen också :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Madick
0

Åh, tack! Jag har ju precis förlorat hans bror som hade bettfel så jag blev väldigt nervös när det kom ett för mig nytt beteende.

Buffen
0

Jag har upplevt det som att dessa skakningar/vibrationer kommer från marsvin när de känner rädsla eller obehag.

Inte att blanda ihop med vibrationer i uppvaktningssyfte

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Fridaaaa
0

Mina gör det när dem njuter i famnen :)

Buffen
0

#4 är det att dem kuttrar då eller är de helt knäpptysta och skakar? Mina kan burra lite med dova kutter och då småvibrera lite när de myser. Men rena skakningar under tystnad, liknande efter att man duschat dem och de vill få upp värmen upplever jag som negativt.

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Fridaaaa
0

#5 Kuttrar lite också :)

Madick
1

Han var tyst och jag upplevde honom nog som lite spänd. Hade gäster som har hållit i marsvinen och troligtvis var det väl det, för nu är det borta igen. Min svägerska är numera marsvinens nya favorit :-)